Hoppat terrängbana :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det sista tisdagslektionen och vi fick hoppa på terrängbanan :) Först red vi fram självständigt på fältet och den lilla vita pigga damen var lite lagom pigg idag. Hon var nog ganska mätt av gröngräset.

Vi fick börja med att trava över en stock som de inte fick hoppa över utan de skulle behålla traven. Efter några försök gick det. Sedan hoppade vi två låga hinder på rad innan vi gick över till att hoppa ett litet hinder som var i en liten grav och sedan hoppade vi banken. Först skulle den vita inte gå upp på rampen alls men lät sig övertalas att både gå upp och hoppa ner på andra sidan. Andra gången gick det mycket bättre. Sedan gjorde vi samma sak i trav och galopp innan vi vände och tog banken från andra hållet med upphopp på höga sidan och ner längs rampen.

Sedan hann vi ta några häckar och vid den tredje var jag inte med riktigt så hästen smet vid sidan av första gången. Slutligen skulle vi hoppa en kulvert. Det blev stopp flera meter före och jag insåg att mina läder faktiskt behövde kortas ännu mer. Då hade jag dem redan på sista hålet och hade dessutom snurrat dem ett varv. Så korta ben har jag alltså... Efter en kortning av lädren så flög vi :D över kulverten också! Vem behöver Red Bull när man har en häst?

Lektionen avslutades med att vi hoppade en liten bana med häckarna, banken och sist kulverten.

Fantastiskt rolig lektion :) Jag har inte hoppat terrängbana sedan jag var 14 år så det är ett tag sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 324
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 013
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
488
Senast: Coras star
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 486
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023