Hoppar över bommar ?

J

Jollypolly

Nån som har något litet tips om hur jag ska få min ungponny att kunna gå över bommar ? Det blir nästan ALLTID ett hopp istället ;)

Sv: Hoppar över bommar ?

Hoppar hon över bommar på marken? I Skritt?

har samma problem fast med en 23åring som har placeringar i 130klasser! hon hoppar alltid när man kommer i något som heter snabbare än skritt:D

Om det är en ungponny är det oftas bara en vane sak tror jag .
Över hoppar hon sej när de löshoppar / hoppar uppsuttet också ?

Jag tror att om du tränar och tränar kommer det gå bort av sej själv. :bump:

Han hoppar till och med om det ligger en markbom på marken och man skrittar över ;) Han överhoppar nästan alltid och tycker att hoppning är vansinnigt roligt :) Vi får hoppas att man kan träna bort det (;

Har inga erfarenheter av detta. Men prova att lägga massa bommar med skritt eller travavstånd. Så det inte går att hoppa dem, utan den måste gå över alla, en efter en.

Är lite rädd att han ska försöka hoppa alla och landa på dem eller nåt ;/ I skritt har han börjat funka efter att skritta över bommen några gånger , men i trav går det fortfarande inte alls xD

kanske kan testa lägga bommarna på olika höjder?
Jag red en häst en gång som också bara skulle hoppa över alla bommarna,jag la den bommen i mitten lite upphöjd och det blev på de viset svårare att hoppa över och tillslut gav hon sig.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 412
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
731
Senast: Amha
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka