Hoppar någon sin Travare ??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare High_Fever
  • Startdatum Startdatum
H

High_Fever

Jag har en gammaltaravre och jag ser fram i mot nån liten clearround mot sommaren. Ska bygga upp muskle han har vilat länge och inte kommit upp i kondernation.

Har ni tävlat nått på era Travare? Hur har/ går det ?

SKRIiiv ;)

Sv: Hoppar någon sin Travare ??

Min gamla häst tävlade jag på klubbhoppningar, han vann fyra 80 cm hoppningar, gick clear round 100 cm. Vi var med i dressyr oxå....vi kom iallafall inte sisst! Vi var med på en del hubertus jakter oxå! Hemma hoppade han något enstaka hinder på 1,30m. Helmysig kille som jag hade massor av skoj med! Så visst kan de lite iallafall dessa gamla travare!

Sånna som slutat på travet JA!

Dom som startar regelbundet har jag skuttat över nån gren nån gång men inte HOPPA... Bara en som stod på konvalicens(överträning) och han galopp-jobbades samtidigt... För att få han att fokusera o släppa stressen... Han är nog på väg till start när som helst :)

Min gamling (kallblodstravare nu 22 år) blev klubbmästare 2 år i rad på 1,0 m och omhoppning 1,10 m (som 16- och 17-åring) med en kille som tränade han tidigare, men vi hopptränar för en hopptränare (2 gr/år) på ett hoppläger med 3 st 1,5 timmas pass/helg fortfarande. Det är mest jag som inte är tävlingsinriktad.

Javisst hoppar vi!! Hon gillar det! :love:
Vi ska vara med på små klubbtävlingar både i dressyr och hoppning detta året! :bump:

Jag hade en märr efter Copiad som var löshoppad av uppfödaren! det blev inget av henne (istadig):eek: men det berodde nog inte på hoppning i unga år!
Man kan ju dock undra hur en hoppvan häst reagerar i sken om det kommer ett hinder i vägen,dike eller liknande!?:bump:

Mitt 10 åriga varmblod hoppar jag med, har väl varit på några klubbtävlingar med honom, clear round, han tycker det är skitskoj att hoppa. Fast jag ska börja träna dressyr med honom nu också, han har underbar galopp :) Sakta och fint, traven är också lugn, i alla fall om man jämför med d ponnyn i stallet som faktiskt är tävlad mycket mer än honom :) Vi brukade rida ut med b-ponnyn förut, och då va det jättelungt och bra galopp och trav tempo, han har inga som helst problem med att lungna sig. :)

jag försökte lära mitt första kallblodssto att hoppa ...
det gick inte så väldigt bra! hon förstod aldrig vitsen med att HOPPA över små tunna bommar som man lika gärna kunde PUTTA ner! :rofl:
nä, allvarligt talat,
vi gick någon clear round vill jag minnas (max 50 cm) som hon GICK över :angel:
hon gör likadant vid diken. är de tillräckligt stora så går hon NER och sedan UPP ur diket. det ser skitlöjligt ut. första gången hon gjorde så hade jag ganska bra fart (tänkte naturligtvis lura henne att hoppa). tvärnit! och så promenerade hon ner och upp ur diket.:cool:

bazz skrev:
Jag hade en märr efter Copiad som var löshoppad av uppfödaren! det blev inget av henne (istadig):eek: men det berodde nog inte på hoppning i unga år!
Man kan ju dock undra hur en hoppvan häst reagerar i sken om det kommer ett hinder i vägen,dike eller liknande!?:bump:

Det var en häst på solvalla för en massa herans år sen som hoppade över staketet till banan ...Den vart hopptränad .
Sen fanns det en märr som lämnade lovade hopphästar ..en hoppade över in till plublik plats.

babsan skrev:
jag försökte lära mitt första kallblodssto att hoppa ...
det gick inte så väldigt bra! hon förstod aldrig vitsen med att HOPPA över små tunna bommar som man lika gärna kunde PUTTA ner! :rofl:
nä, allvarligt talat,
vi gick någon clear round vill jag minnas (max 50 cm) som hon GICK över :angel:
hon gör likadant vid diken. är de tillräckligt stora så går hon NER och sedan UPP ur diket. det ser skitlöjligt ut. första gången hon gjorde så hade jag ganska bra fart (tänkte naturligtvis lura henne att hoppa). tvärnit! och så promenerade hon ner och upp ur diket.:cool:

Hahahahaha, omg! Tack för ett gott skratt! :D

Montéryttare skrev:
Sånna som slutat på travet JA!

Dom som startar regelbundet har jag skuttat över nån gren nån gång men inte HOPPA... Bara en som stod på konvalicens(överträning) och han galopp-jobbades samtidigt... För att få han att fokusera o släppa stressen... Han är nog på väg till start när som helst :)
Jag hoppar och rider dressyr med Humlan... sitter just nu och funderar på om jag vågar anmäla oss till en hopplektion :eek:
Vi lär ju sätta fart på tillställningen iallafall :angel:

Du ska inte hoppa nåt med Humlan.
Vi ska åka till banan på fredag och spela slantar på henne.
Om hon hoppar så stryper jag dig..:mad: :D

AM

Nafayette skrev:
Du ska inte hoppa nåt med Humlan.
Vi ska åka till banan på fredag och spela slantar på henne.
Om hon hoppar så stryper jag dig..:mad: :D

AM
Hoppar hon så stryper jag henne... :devil:
Då ses vi?! :banana: :bump: :banana:

just nu löshoppar jag bara eftersom jag inte har någon annan sadel än dressyrsadeln. Men brukar hoppa också

har tävlat upp till 0,90 bara med min :p

Jajamen!!
Naffa på plats.

En stycken Turbo arriba startar i lopp1, "lillarnie" i lopp 7 och sedan ska Jodyvin ut i lopp 8.

AM

Humelibumlan skrev:
Jag hoppar och rider dressyr med Humlan... sitter just nu och funderar på om jag vågar anmäla oss till en hopplektion :eek:
Vi lär ju sätta fart på tillställningen iallafall :angel:

Klart att du ska ställa upp! Jag hoppade inte pga skade-risken, DRULLE-risken syftar jag mest på... Då ägarna bet XXantal tusen för sina kusar...

Men inte för att Humlan inte skulle kunna jämföras med dom :D :angel: ;) Jag tror hon skulle gilla det! :banana:

Montéryttare skrev:
Klart att du ska ställa upp! Jag hoppade inte pga skade-risken, DRULLE-risken syftar jag mest på... Då ägarna bet XXantal tusen för sina kusar...

Men inte för att Humlan inte skulle kunna jämföras med dom :D :angel: ;) Jag tror hon skulle gilla det! :banana:
Humlan älskar att hoppa, problemet är att hon blir lite väl ambitiös och bjuder på vad som helst, en tall, ett hus, en bil? :crazy:

Eller annars ÄTER hon upp häcken, DRICKER upp vattengraven och SKROTAR staketet..
BACKAR sig ur oxern och VÄGRAR samarbeta vid trippelkombinationen.. Raserar muren gör hon också...

AM :devil:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden