Hoppar igenom hindret

Sv: Hoppar igenom hindret

Hihi, sådär gjorde min första kanin också. Fast han nöjde sig inte med en pinne, han tog alla och slängde iväg innan han gick mellan stolparna :D
 
Sv: Hoppar igenom hindret

Hej!

Jupp, smarta hästar löser problem på såna sätt :-).

Min förra löste sin löshoppningsproblem (hon skulle hoppa typ 50 cm) med att hoppa ut från banan och försvinna iväg till stallägarens farmors trädgård och äta gräs och äpplen. Grinden till ribanan var 130 cm hög och stog i uppförsbacke!

Samma häst hoppade inte ur hagar, hon rullade, även när det var "shettisstaket".

/Lavinia
 
Sv: Hoppar igenom hindret

Min förra häst har gjort exakt så :meh: Lagom glad matte när hästen helt sonika kryper under bommarna istället >.<

Samma häst var livrädd för vattenmattor, så tänkte en gång nu jäklar ska vi träna. Byggde upp så han omöjligt skulle kunna undvika att inte gå över, la vattenmattan på marken, byggde upp ett hinder på säkert 190 brevid så att han skulle gå över vattenmattan som låg mot väggen.
Icke sa nicke, vattenmatta kan bita hästar i benen så det så och graciöst seglade han över hindret brevid... :banghead:

Har även på samma häst lyckas hoppa över ett 180cm högt hinderstöd, hindret i sig låg på max 60cm, rider emot och hästen tyckte uppenbarligen inte att hoppa var en så smart idé, utan tvärnitar, slänger sig till höger och häver sig över hinderstödet istället... Så mycket enklare det var än ett plutthinder på 60cm. Ibland undrar man hur dom tänker
 
Sv: Hoppar igenom hindret

byggde upp ett hinder på säkert 190 brevid så att han skulle gå över vattenmattan som låg mot väggen.
Icke sa nicke, vattenmatta kan bita hästar i benen så det så och graciöst seglade han över hindret brevid... :banghead:

Har även på samma häst lyckas hoppa över ett 180cm högt hinderstöd, hindret i sig låg på max 60cm, rider emot och hästen tyckte uppenbarligen inte att hoppa var en så smart idé, utan tvärnitar, slänger sig till höger och häver sig över hinderstödet istället...

:eek: OJ!
De är roliga de små liven.
 
Sv: Hoppar igenom hindret

Och min häst tycker hoppning är guds straff åt hästligheten, han har lyckats med bedriften att både vägra ut sig och riva nästan varenda "hinder" i en 20 cm nybörjarhoppning :angel:
Behöver jag säga att jag höll på att skämmas ihjäl :D
 
Sv: Hoppar igenom hindret

Det som gör halva klippet är den allvarliga kommentatorsrösten. Det låter som att hon rapporterar från en brottsplats eller dylikt.:p
 
Sv: Hoppar igenom hindret

Jag tycker inte det är särskilt smart? Har nog aldrig sett en häst som inte har krupit igenom om det varit högt och funnits mycket utrymme under, smart som "dum" häst.
Bortsett från os hästar och såna då, dom hoppas ju enstaka pinnar i luften :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 767
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
523
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
955
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp