Hoppar av för tidigt

Calvaro

Trådstartare
Hur kan jag hjälpa min häst till att hitta rätt avstånd att hoppa av från? Han vill gärna hoppa av för tidigt. Det är en unghäst som inte är hoppad alls mkt under ryttare än. Vi har änsålänge bara hoppat små hinder i trav. Har en tydlig markbom vid hindret men kan det hjälpa att ha en bom strax innan hindret?
Tips motages tacksamt!

Sv: Hoppar av för tidigt

En galopp/travbom eller ett hjälphinder innan är bland det bästa sätten att få dem till rätt avsprångspunkt.

Senast ändrad:

Säger som föregående, en eller ett par galopp eller trav bommar framför hindret. Är super bra för en unghäst att lära sig att hitta in rätt.

Vilket avstånd ska jag lägga bom/bommarna på för att det ska bli bra. (häst)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 437
Senast: ako
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur