hoppande hajar

M

Midi

Varför finns det hoppande vithajar runt Sydafrika men inte någonannanstans där vithajar finns?

Sv: hoppande hajar

Varför finns det hoppande vithajar runt Sydafrika men inte någonannanstans där vithajar finns?

Dom hoppar på andra ställen också. Samma gäng som har fotat och filmat de hoppande hajarna i Gansbaai och runt Shark Alley har testat med sälattrapper utanför Australiens kust, och då hoppade hajarna där också.

Min egen gissning är att det har att göra med vilken jaktmetod som är effektivast just då, och det beror säkert på allt ifrån vad som jagas till hur undervattens topografin ser ut, och när på dygnet det är.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
342
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix