H

Hastdiggare

Jag har en gammal travare som är 19 år och väldigt pigg och framåt! :)
Han är väldigt stark med mycket muskler och beter sig som en 6-åring. Jag undrar om ni tror att jag kan börja småhoppa med honom lite, ungefär 30-40 cm..? Han har jobbat med mycket bommar och så och det går finfint.
Tror ni att det skulle vara möjligt och hoppa ca 30-40 cm 1-2 ggr i månaden med honom? :)

/ Alice

Sv: Hoppa..?

Varför skulle det inte vara okej? Prova och se hur det går, det är bara han som kan avgöra om han klarar det eller inte :)

Sv: Hoppa..?

Okej, tänkte mer på att de får ont i benen och de är inte lika ''hållbara'' när de är lite äldre, men eftersom att han är frisk som en nötkärna och alltid varit, så gör det väl ingen större skada. :) Dock ska jag fortsätta att jobba lite med bommar också! ^^

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 808
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 925
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar