F
Fitness
De senaste gångerna har jag ridit LB på 65-70 %. Jag tränar på LA-nivå hemma. Säker i förvända, skänkelvikning men dock inte i bakdelsvändningarna. Tycker ni jag kan gå upp till LA?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De senaste gångerna har jag ridit LB på 65-70 %. Jag tränar på LA-nivå hemma. Säker i förvända, skänkelvikning men dock inte i bakdelsvändningarna. Tycker ni jag kan gå upp till LA?
Ja men precis....i msv behöver du ju inte rida bakdelsvändningar, där räcker det med att man gör skrittpiruetter
jag har åxå läst om en känd (gubbe) som tyckte så. hade jag resonerat så, då hade jag aldrig kommit längre än LC för min häst har inte värsta flashiga gångarterna (läs travökningar ex.), men vi är bra på allehanda krumelurer och går LA stadigt på 65% ibland ännu mer, och har startat Msv B på 59%.....
debuterade btw i LA, ser ingen anledning att rida lägre om hästen fixar rörelserna och går i en ändamålsenlig form.
men kanske passar det bättre att resonera så när man kommer längre upp i klasserna, att man rider MB på uppåt 70 innan man tar sig an MA.....