Hoppa själv?

R

Rflijbzerdgxmgr

Jag har en fjording som medryttarhäst och nu över lovet ska ägaren resa bort och jag ska ta hand om henne och rida henne. Och jag har läst överallt att man inte ska bygga egna terränghinder. Men vet ni några typer som är ofarliga och hyfsat lätta? ''Min'' fjording har tidigare hoppat 110 cm och är ganska het när man hoppar ute. Jag ska bygga ett par hinder på en liten äng i en skog där jag alltid brukar rida. Det ska inte vara några jättehinder utan kanske 30-50 efter som ''min'' fjording inte hoppat så högt i terräng, så vill jag ta det försiktigt och se det som en liten lek med små skutt ibland.
Har ni några tips på lättbyggda och enkla hinder? :smirk:

Sv: Hoppa själv?

hehe ja har byggt många egna skogshinder:)

tre trästammar i valfri storlek, beroende på hur högt du vill ha(och hur mkt du orkar bära), gör en jättefin pyramid att hoppa över. Eller en lite tjockare stock att hoppa över, enkelt!:D

två stubbar nära varandra, lägg en pinne/stock mellan och klä med granris, eller björkris.

Ta en stock på samma sätt som ovan men sätt massa däck på stocken (tätt och surra fast dom noggrant) så har du något tittigare:D

bara fantasin sätter gränser, men var noga med säkerheten också, speciellt så man inte kan fastna i hindret på nåt sätt, och hoppa helst inte ensam, ta med mamma, pappa eller annan person.

Lycka till!!:D

Sv: Hoppa själv?

massa torra kvistar och grenar kan man bygga ett fint rishinder av. sånt hittar man ju lätt i skogen.
det skulle va roligt om någon orkar lägga ut lite bilder på sina hemmagjorda hinder här :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! I sommar ska jag och några till på stallet jag rider på följa med våran tränare och hoppa terräng på granngårdens (inte företaget...
Svar
18
· Visningar
1 814
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte