M
maxpower
Hej! Jag är världens största n00b på hoppning och kan i princip ingenting om hur man gör för att hoppa in (heter det ens så?) en häst. Jag har ett varmblod som aldrig startat trav och är väldigt mycket dressyrriden, han har stabila, bärande gångarter och är välmusklad. Vi har travat över bommar och kavaletti ungefär en gång varannan vecka i över ett år och det tycker han är skitkul men pga mina okunskaper så har vi inte kommit längre än så, möjligtvis hoppat nåt litet hinder i skogen ibland.
Jag är onödigt jätterädd om hans framben (fransyska) så därför har jag inte vågat mig på nåt riktigt hinder och letar nu tips om hur jag ska börja!
Har letat men inte hittat någon som är intresserad av att hoppa in honom åt mig (har inte råd med hopptränare just nu).
Tacksam för tips och råd!
Jag är onödigt jätterädd om hans framben (fransyska) så därför har jag inte vågat mig på nåt riktigt hinder och letar nu tips om hur jag ska börja!
Har letat men inte hittat någon som är intresserad av att hoppa in honom åt mig (har inte råd med hopptränare just nu).
Tacksam för tips och råd!