Hoppa bank

G

Gyllene

Hur ska man hoppa en bank för första gången med en häst som aldrig hoppat det innan?

Sv: Hoppa bank

Uppför: Eftersom man vill att de ska hoppa nära är det lämpligt att trava emot de första gångerna, annars är det som ett vanligt hinder, men som sagt hellre nära än långt ifrån.

Nedför: hmm, inte så mycket man ska tänka på, inte luta sig framåt så mycket, blir svårt för hästen att hålla balansen. Men det brukar ske ganska automatiskt. Annars är det väl bra att trava eller till och med kanske skritta de första gångerna tills hästen vet vad det handlar om.

När du hoppar banken nedåt - räta upp dig, fram med skänklarna och läng ut tygeln så du inte hänger i hästens mun.

De flesta bankar har en sida utan skutt sas. Rid upp, skutta ner.
Skutta upp, rid ner.
skutta, skutta

Lycka till

Ha gärna med en erfaren häst som "draghjälp" så riskerar ni inte att bli stående vid kanten och bråka om hästen tycker att det är lite läskigt.
Skicka upp den erfarna hästen först och följ bara efter.

Låter som bra råd av er alla. Nästa vecka tar vi nog den för första gången ;)

Liknande trådar

Hemmet Vilken bank har ni ert huslån på? Vad betalar ni ränta? Är de klokt att binda räntan och isåfall hur länge? Är ny på detta då jag ska...
Svar
17
· Visningar
617
Senast: Eurydome
·
Hemmet Hej! Vi har köpt hus och kommer att låna 1 445 000 kr av banken. Just nu så har vi kollat med Nordea, handelsbanken och SBAB. Första...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
3 423
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
996
Senast: Karfitsa
·
Juridik & Ekonomi Vi ska eventuellt köpa en liten gård och måste då byta bank för bolånet. Vi har SBAB i dagsläget och är supernöjda, men tyvärr så lånar...
2
Svar
36
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat