Hööks våffeltäcke

Sv: Hööks våffeltäcke

Hm... det där är väl gjort i bomull om jag inte missminner mig. Bomull anser jag inte är sådär jätteypperligt när det skall användas som svettäcke ex vis. Det drar åt sig fukt men avger liksom ingen. Inte som det blir på t ex fleece, när fukten ligger utanpå täcket och undersidan är torr.
Själv köpte jag det där HoneyComb-täcket på rea, inte provat på häst ännu, men verkar helt okej (rent kvalitetsmässigt) för det priset.

Hm... skumt.... det fanns sist jag kollade iallafall (typ i förmiddags)...

Jag har ett sådant i vinrött 135 cm liggandes då det inte passar nya hästen....

Som svettäcke är det nog inte mycket att hurra för, för som Ynthe skrev så leder det inte bort fukten.
Jag har inga erfarenheter av just det täcket, men har HoneyComb täcket och tycker det är helt okej (som alla Thermo Masters täcken är det inte världens bästa passform, men klart bättre än de andra TM täckena jag prövat).
En sak jag kan säga om täcket du funderar på är att det ser inte likadant ut i verkligheten. Jag funderade också på att köpa det förut, men sen när jag såg det såg tyckte jag bara urk, adlrig. :crazy:

Okej. Jag får väl ta och åka till butiken och känna på det nån gång. Köper inte på postorder eftersom jag aldrig sett det på riktigt.

*lån*

På finska hemsidan finns täcket ännu till salu, av bägge färger och alla storlekar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 799
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 606
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 863
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån... 2
Svar
28
· Visningar
6 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka