Hööks reflexsbenskydd bra?

Hickie

Trådstartare
Hej alla!

Jag undrar om Hööks damasker reflex ger bra skydd och har någorlunda bra kvalité. Eller vet någon bättre/ billare liknande? Det är till unghäst.

Sv: Hööks reflexsbenskydd bra?

Reflexerna på mina gick sönder efter att jag bara använt dem någon vecka :mad:, däremot så upplever jag att de sitter bra på hästens ben.

Sv: Hööks reflexsbenskydd bra?

Mina rosa skydd från förra säsongen har inga andra skador än att hästen har strykit sej på insidan av damaskerna, alltså inga skador på reflexerna.

Däremot är dom gula från Horze kastade då dom inte höll ens en säsong... Varken reflexerna eller skälva materialet höll.
Köpte därför det rosa settet med damasker och boots från Hööks och blev helt överaskad av att dom har hållit för nästan daglig användning och jag behöver inte skaffa några nya ännu till denna säsong heller :love:

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
872
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka