HÖÖKS-ny katalog i dag

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pemma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 3 862
Fick min katalog idag, var faktiskt ganska mycket att se. Gillade att dom hade gjort om täckesavdelningen med en översikt b la. :)

Vet helt säkert att jag vill prova en sådan där "Manger-mate" eller vad dom nu hette...
Kanske också nya benskydd, reflexjacka osv. Täckena vågar jag knappt titta på! ;) :D :)

Mvh Huntress

Jag har hittat massa jag vill ha. :)

Ett par schabrak och täcken, men ska bara beställa det billiga kandaret, bett och en jacka. :cool:

Reagagerade STARKT på bilden av kandaret. (skimmlen) Visar ju verkligen (inte) hur att rida på kandar. :crazy:

Haha...törs inte köpa ridbyxor från hööks...varenda brud jag sett som haft ett par ser ut att antingen ha "kameltå" eller "bull [censur ;-)]" :devil:(får man använda sådana ord här?Inget ont...jag rider i ett par grå helskodda som de har som jag också får jordens "bullis" i men som jag har en lite längre parkas över så det inte syns på vintrarna,annars ligger de på hyllan "tills vädret tillåter mig att änvända dem,rätt sköna är de i alla fall :rofl:)
Men annars tycker jag att de har rätt bra saker...för pengarna ;)
Vem tröttnar inte på schabrak etc?
Skönt att de ibland går sönder lite väl fort så man kan köpa nytt med gott samvete :D
De som de har nu var jättefina mot vad de brukar vara..lite roligare.... :D
Men det blir nog en polypadd tror jag...de håller och brukar bli favvisar...gråter när de ser fördjävliga ut....
Ska nog köpa det där billigaste tränset med silvernitar...plocka isär det och "sno" nosgrimman och pannbandet till mitt andra träns som är i "lite bättre kvalitet",kul att byta nosgrimma och pannband och så tycker jag det är fiiiiint med sådanda där nitar....
Sedan ska jag nog kika lite på det där Horsepower Autum täcket...låter som ett täcke som jag behöver...lagomt liksom.
En svart cushion tape grimma blir det på listan,verkar var mjuk och trevlig och ett par sådana där F.T.E strykkappor blir det nog också..

Det var nog allt.....
Jag tycker katalogen var snygg mot den förra helt ärligt...

Jag fick den idag men hade redan tjuvkollat i den förra veckan när jag avr på hööks och handlade! :idea: Köpte två av dem nya schabraken, marinblåa med den tjocka silverpasspoalen, ett grönt (sage) med en grön/"guld" passpoal! Hetl förälskad i båda två! :p

Nei. Jeg har kjøpt et par av de blå, og det er stoff. Samme sort som de hvite/blå- og hvite/brun-rutete som kom i vår, men jeg synes disse er finere.

Dumt det ikke er helskinn, men har generelt dårlig erfaring med helskinnbuksene fra Hööks. De uten skinn derimot har jeg god erfaring med (så kjøpte et par).

Jeg er foreløpig fornøyd med de blårutete jeg har kjøpt, selv om de er uten skinn. Har bukser både med og uten, og benytter de i ulike anledninger. Greit å ha bukser som er enkle i vask også (det er de uten skinn..).

*lånar tråd*

jag vill ha en myströja :)
Tyckte att det fanns flera fina träns oxå.. :)
Är besviken på att det inte fanns manchesterridbyxor :(

Ja!Manchesterridbyxor skulle de hafft!
Då hade till och med jag köpt dem!!! :bump:

snacka om att ta efter från eskadron! i deras katalog är sakerna uppställda så som på bilderna med många saker på. exakt så har eskadron i sin katalog också :mad: tycker dom tar efter väldigt mycket från dem

sedan är det verkligen täckeshysteri hos dem verkar det som. vete sjuton hur många olika modeller av vintertäcken det fanns!

skojar du eller? man blev ju helsnurrig...
d var ju samma täcken bara i olika färger. kan
dom inte ha ett täcke med massa olika färger?? suck.. :smirk:

usch ja det ser verkligen hemskt ut... vinkeln är nästan 90 grader
och både bridong och stångtygel är jättehårt sträckta på båda bilderna.. :( Så mycket att bridongen skruvar sej inåt...

Kameltå -varför inte? Varför är det bara män som skall stoltsera med eller dölja sitt paket?

Lika fult med kameltå som bananklase.
Ser lika fördjävligt ut både delarna,enligt mig.
Kvinnosakfrågan är jag engagerad i mer än vad många andra är här på forumet och anser fortfarande att det är fult med kameltå och det handlar inte om att man ska skämmas över sitt kön.
Kanske bör jag se över mina egna ideal.
Vi är alla genomsyrade av fördommar om utseende.

Stolt kan man vara över sitt kön utan att gå runt med kameltå eller bananklase,...visserligen är det säkert en smaksak om man anser det är snyggt eller inte.Det är inte könsorganet som är det viktiga,det faktum att du har [censur ;-)] eller [censur ;-)],utan rättigheter och jämlikhet.Jämlikhet ska man se till att det finns överallt oavsett om du är man eller kvinna.

Stolk ska man vara.Både som kvinna och man,sedan anser jag då att man inte behöver visa upp sin kvinnlighet och sin manlighet för då är vi alla fall inne i könsrollerna och det anser jag är fel.man behöver inte hävda sin kvinnlighet och sin mannlighet,men å andra sidan är det väl inte fel att göra det heller.
:confused:
Du får mer än gärna gå runt med kameltå,jag gör det inte.
Stolt över sitt kön kan man vara ändå..sedan kan man få höra komentarer på vägen som:usch,blir det inte svettigt att rida och ha så där mycket hår under armarna? :D
Om man ska var politikst engagerad så bör man kanske koncentrera sig på viktigare saker som exempel:Varför i helvete får alla dessa jävla hockeyklubbar och fotbollsklubbar en jävla massa pengar medans ridklubbar knappt har råd att få verksamheten att gå runt?

Jaja...lite förvirrat och ganska mycket "högt tänkate".ta inte så seriöst på mitt inlägg :D ;)

Jag vill ha schabraket med rak kant, ett dressyr och ett allround i svart. Sen de bruna vinterridstövlarna med fårskinnsludd i och ländtäcket i brunt/beige :love:

Jag har hittat massa jag vill ha. :)

Ett par schabrak och täcken, men ska bara beställa det billiga kandaret, bett och en jacka. :cool:

Reagagerade STARKT på bilden av kandaret. (skimmlen) Visar ju verkligen (inte) hur att rida på kandar. :crazy:

Exakt! :rofl: Precis det jag tänkte skriva, alltihop. :o

Fast jag ska dit å prova lite ridbyxor också. :)

Varning för tränset för som kostar 159 kr. Det med stora nitar på pannbandet. Köpte ett sånt till en ridskolehäst men när det skulle smörjas sprack det och färgen flagnade....

Ursäkta Filou, men blev du förvånad? Det skulle inte jag blivit :smirk:
Tyvärr är det (oftast) ingen vidare kvalitet på de billigaste grejerna, om det så är träns eller ridbyxor, men visst NÅN GÅNG kan man ha tur oxå :)

ja tyckte katalogen va bättre men sakerna ne.. ba ett täcke jag kan tänka mig.

är de nån som klämt på CH's flatback sadel? den såg helt ok ut för de låga priset :eek:
men gissar på att kvalieten är kass när man klämmer på den IRL..?

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka