Nu på fm fick jag jaga bort räven
rena turen att jag såg den. Kollade ut på hönorna genom fönstret där de gick och pickade i hagen, när jag skymtade räven typ 50m bakom dem. Fick på mig skorna och sprang ut och då var den borta, tror den blev skrämd när jag slog igen ytterdörren. Hönorna hann nog inte fatta något, de gick där i godan ro
Kunde ropa in dem i hönsgården i alla fall, så nu får de vara där idag.
Kan någon snälla säga att det inte är synd om dem, 3 vuxna höns i en hönsgård på 32kvm?
De har varit ute så gott som hela dagar sista veckan nu, och de älskar ju verkligen det. Sören är så duktig och tar in dem under taggbuskarna så fort han anar oråd, åtminstone när det gäller rovfåglar.
Igår fick de vara inne på fm när vi var borta, och när vi släppte ut dem sprang de nästan över oss i sin iver att komma ut
Vad kan man göra för att berika deras hönsgård? De har en stege med sittpinnar i olika nivåer, och en lite lägre sittpinne (sittstock...) som de gärna sitter på. De har lite buskar också, en sort som liknar slånbär.
De har ett jordbad inomhus, men de använder inte det utan har fixat egna små gropar i hönsgården.
Kycklingarna växer och frodas, och börjar bli otroligt mobila! Flaxar och flyger så gott de kan med sina små vingar
När brukar ni kunna könsbestämma era?
I en del facebookgrupper verkar det ju finnas folk som kan könsbestämma dem från 10 dagar typ
jag har några som har tydliga ”änglavingar” och stjärt nu som 15-dagars, men vet inte hur säkert man kan gå på det?