F
Fruentimber
Okej. Man dör ju.
Just nu springer de två syskonen runt i äggkläckaren och kör bowling med sina blivande fränder. Riktiga små sötefjun!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej. Man dör ju.
Nu är vi på dag 24 och vi har 6 av 6 friska, fina Hedemoror och 4 av 5 CL, där det dock verkar som att vi bara fått tuppar. Så 10 små kycklingar totalt alltså. De äter, dricker, skiter och gör oväsen om vartannat!
Kvar i maskin ligger ett CL-ägg och de fyrakopparmaran-ägg vi hade som det alltså inte verkar bli något med. Surt när de ändå var befruktade.
Är sugen på att starta upp igen eftersom jag även vill ha Vorwerk och Silverudds blå. Funderar på ytterligare CL också.
Edit: efter tips i en hönsgrupp kollade jag resterande ägg efter liv genom att lägga de i en bytta med ljummet vatten för att se om de flöt. Alla fem äggen guppade fint så det verkar finnas hopp ändå!
Är sugen på att starta upp igen eftersom jag även vill ha Vorwerk och Silverudds blå. Funderar på ytterligare CL också.
KAN eventuellt ha bokat 8 Vorwerk och 8 Silverudds Blå. Kommer fram denna vecka.
Hoppsan.
Det är så jäkla beroendefrakallande det här med höns och kläckning!!
Fullständigt livsfarligt! Jag skulle ju bara ha en liten grupp för husbehov?
Undra om det är fler än två gulor i det stora?Här är de i handen. Då ser man verkligen hur stort jumboägget är!!Visa bifogad fil 47648
Undra om det är fler än två gulor i det stora?
Undra om det är fler än två gulor i det stora?