the_connemara
Trådstartare
Sv: Höns som parasitbekämpning?
Hihi, en långtflygande höna vill jag ha Men det har du ju faktiskt rätt i. Är det stor skillnad på vilda fåglar som rör sig på extremt stora arealer jämfört med hönor som bor hemma tro?
Jag tänkte väl mer isf att hönorna får ha en egen hönsgård som de är begränsade till i övergångsperioderna typ.
Grisar bökar ju upp precis allt, hur tänker du då? Dock vill jag som sagt inte ha mer "stora" djur (får, gris, ko) än hästarna hemma både pga jobb och markyta. Det är isf att låta någon annans får tex beta en period i hästarnas hage.
fåglar är kända för att kunna bära mkt bakterier o sprida sjukdomar! Delvis äter de nästan allt, sen (bortsett från höns då ) så brukar de flyga rätt långt beroende på årstid. Att ha hästar en månad efter att höns har gått där är nog inga problem såvida man inte tänker sig typ 20 höns på en yta av en utebox :P Men hur mkt mark har du inte då om du kan avvara varje hage i 1½-2 månader?! Helt klart värt o göra en undersökning, men jag tror mer på får eller varför inte grisar? Grisar vill man kanske inte ha på sitt sommarbete, men väl i vinterhagarna? De kan man dessutom slakta sen på vintern o äta
Hihi, en långtflygande höna vill jag ha Men det har du ju faktiskt rätt i. Är det stor skillnad på vilda fåglar som rör sig på extremt stora arealer jämfört med hönor som bor hemma tro?
Jag tänkte väl mer isf att hönorna får ha en egen hönsgård som de är begränsade till i övergångsperioderna typ.
Grisar bökar ju upp precis allt, hur tänker du då? Dock vill jag som sagt inte ha mer "stora" djur (får, gris, ko) än hästarna hemma både pga jobb och markyta. Det är isf att låta någon annans får tex beta en period i hästarnas hage.