C
Christina L.
Sv: Höns och minusgrader.
Åhhh, läs mitt förra inlägg till dig.
mizz skrev:Vilken fråga?
Åhhh, läs mitt förra inlägg till dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mizz skrev:Vilken fråga?
Christina L. skrev:Jag påstod inget utan ställde ju frågan till dig!
Den löd: "är de två pseudonymerna samma person då?" = en fråga med frågetecken och allt.mizz skrev:Förra inlägget:
Men jag ser ju ingen fråga.
Christina L. skrev:Den löd: "är de två pseudonymerna samma person då?" = en fråga med frågetecken och allt.
Den frågan ställde jag eftersom du påstod att det var Lia som startade tråden men den är undertecknad Enya.
Christina L. skrev:Jaaaa, *fniss*
Jag ids inte längre diskutera med dig. Läs mitt tidigare inlägg och min förklaring om vad ett kraftuttryck är så ser du själv.LIA skrev:1 Jag kan fortfarande bara se 1 kraftuttryck! Inga kommentarer om dom upprepade förvanskningarna?
2 Möjligt. Du gör det då inte lätt att förstå, eftersom det du skriver tydligen ska uppfattas på annat sätt.
3 :smirk:
4 Så bra som tänkas kan. Kanske skillnad på fabriker?
5 Får man inte föra fram här. Trodde det är allmänt känt, att man har två val!? En värpvända eller två. Ett hönseri några mil härifrån t ex, använder sig av det sistnämnda. Inte för att vara bussiga mot hönsen, utan för att det är det mest ekonomiska. Enligt dom.
6 Så då har jag rätt då? Dokumentation, i Sverige, finns f ö redan fk.
7 Aha, undrar vem som har rätt, du eller Hallander t ex?
8 Jo, det är ovanligt, även om någon enstaka höna fortfarande kan visa ruvbeteende. Kanske en på 10.000? I vilket fall, har man tydligen lyckats med det som, enligt dig, inte finns?
9 Och björnar! Det enda jag "vet" om dig, är det jag läst här. Vill du inte berätta, så låt bli. Jag frågade, eftersom du kom med motstridiga uppgifter.
10 Oh ja, jag är synnerligen intresserad. Hemma skulle det inte gå. Det är i o f s lätt att samla dom kring sig på lagårdsbacken, men därifrån och in i hönshuset ...? Och hela flocken! Aldrig!
11 Förstår du då inte? Hur gamla mina höns blir, hur dom värper osv, är information jag lämnar om jag vill, om sammanhanget är relevant och om jag bedömmer att det finns ett behov. INTE, för att någon letar möjligheter till nedlåtande kommentarer. Vilket är förhållandet här, eller hur? Sen hjälper det inte, hur mycket dina vassaller än tjafsar om det i bakgrunden. Om du inbillar dig, att jag inte svarar, för att mina höns skulle dö yngre än dina, och lägga färre ägg, så må det vara hänt!
Så på ren, kraftuttrycks svenska, skit i det! Det angår inte dig!
Och ifall det ännu inte gått upp för dig, så finns det andra parametrar på ett gott, naturligt hönsliv, än livslängd och äggproduktion.
12 Sant! Jag läser och läser. Problemet för mig är, att jag inte vet vilken information jag ska ta åt mig och lägga på minnet som fakta, och vilken som är felaktig och därför bör sållas bort. Men ska man t ex gå efter delen "vallhundar och herdehundar" skulle jag säga, att Jadzia leder mer 10-0. Verkar f ö som om du har lika svårt att läsa hennes inlägg som mina.
13!! Höns tål kyla! Min åsikt och erfarenhet!
LIA
LIA skrev:Tänk, jag har inga som helst problem att se utvecklingen i dom näsrmaste inläggen ovan, ej heller att förstå det Mizz skrev i inlägg #128. Varför förstår inte du?
Så vill jag tacka så mycket för en rolig stund!
LIA
Haha, det tror jag inte en sekund på men kul i alla fall med en annan tonmizz skrev:Du är min idol, försöker verkligen bli som du.
LIA skrev:PS! Undrar varför du inte släpper fixeringen på min hund, och nöjer dig med att konstatera, att den var ute och vaktade hönsen?!?
Så inte räven åt upp dom!
Men det kanske inte är lika intressant?
LIA
Ett PS innebär ett tillägg till det man just skrivit.Och till vem var det inlägg riktat? Dig själv?
LIA skrev:Först, vill jag veta om du läst tidigare inlägg och förstått!
Annars är det föga mening i att fortsätta skriva.
LIA
Hrmm, skrev du inte förut att det händer att höns blir rävmiddag? Eller var det någon annan som skrev så?LIA skrev:PS! Undrar varför du inte släpper fixeringen på min hund, och nöjer dig med att konstatera, att den var ute och vaktade hönsen?!?
Så inte räven åt upp dom!
Men det kanske inte är lika intressant?
LIA
LIA skrev:Ett PS innebär ett tillägg till det man just skrivit.
Sucka! Ska man verkligen behöva gå ner på grundskolenivå här?
LIA