Honkatter som inte gillar varandra

Bella

Trådstartare
Har sökt bland trådarna men inte riktigt hittat något som passar. Jag har en katthona som är 2,5 år,van vid andra katter. Hon har varit kompis med en i ett tidigare hem och försökt att bli vän med mina två andra katter (gamla som nu inte finns mer.) Jag tog över en annan katthona som inte kunde bo kvar pga en hund. Den nya katten morrar åt min lilla katt som först bara försökte komma nära . Nu efter några ca 2 månader så har de börjat slåss. Den lilla katten smyger och flyger på den nya katten som blir vansinnig och så slåss de. Den nya katten sitter numera på hatthyllan när hon är inne och ser sig oroligt omkring när hon är nere på golvet.
Vad tror ni, kommer det att gå över eller ska jag försöka hitta ett nytt hem åt den nya katten. Hoppas detta inte blev för rörigt;)

God Jul!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
26
· Visningar
1 126
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 338
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 466
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp