Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du menar alltså på fullt allvar att din häst vägrar att beta gräs på sommaren. Eller går hon och letar efter strån som ingen har trampat på?? Att han fick ont i ryggen på betet visar ju bara att han inte har andvänt sin rygg rätt innan och då säkert har fått träningsvärk.Det är så intressant med människor som verkar veta hur alla hästar beter sig naturligt.
Om jag inte fodrade min häst i hönät skulle hon äta cirka 1 kg hö/dygn.
Hon får två mål mat serverade ute i hagen i låga krubbor, hon äter några strån, sedan struntar hon i det. Inne i boxen äter hon inte heller något hö som ligger på backen. Sätter jag däremot in ett hönät äter hon ca 12 kg inne, hon har fri tillgång på hö inne.
Det är inte särskilt ovanligt att hästar inte vill äta hö som det kommit spån/torv/bajs på. Det är inte heller särskilt ovanligt med hästar som drar runt höt i boxen.
Min ena häst som äter ur hönät har endast haft ryggont en gång - när han gick på dygnet runt bete!
Om man studerar en häst som äter ur hönät så står de ju inte med nosen i hönätet hela tiden. De tar en tugga, flyttar huvudet nedåt/uppåt/åt sidan...