Hon VÄGRAR!

Sv: Hon VÄGRAR!

Hon vägrar fortfarande ligga ner i famnen, men vill gärna gosa, i sittande läge..
Däremot har vi kämpat ännu mer med kvällsrutinerna och valt bort det långa sovandes på morgonen.

Från kl 17.30 skall hon vara vaken och sysselsättas.
Vid 19 är det dags för bad. Sen efter det är det massage och smörjas in.. Sen är det en liten mysstund i sängen, jag läser högt ur min bok. Hon ligger och tuggar på sin hand eller på nappen.. Sen vid 20 är det dags för kvällsvälling (ersättning) och efter det sover hon.

Det har fungerat i tre dagar nu.. Och dessa tre dagarna har hon också somnat själv i sin säng på dagarna..

Sen blir hon skitsur om jag lägger henne ner mot mig och superlycklig när hon får sitta upp..

Jag är inte sådan som springer in till henne om hon låter.. Däremot när det blir ordentligt med skrik och hon ligger i sin säng så går jag dit och försöker hjälpa henne att somna, i alla fall tills hon slutat skrika.. Nu när hon somnat själv har hon fått nappen och snutten, så har jag satt på mobilen ovanför henne, fått gå in och ge henne nappen ett par ggr (hon tappar den) och sedan har hon somnat själv när hon blivit trött..

Superbra.. Jag känner mig redan mycket piggare av att inte ha henne vaken och "kläning" hela tiden..
 
Sv: Hon VÄGRAR!

Låter ju jättebra! Skönt om ni hittar en rutin som funkar bra för er. Hoppas det håller i sig! Det gäller att ha lite fantasi har jag märkt, testa olika trick för att få dom små liven att sova.

Jag minns så väl att Emil också blev jättearg om man gjorde minsta tendens till att luta han. Sittandes och ståendes var han nöjd och glad!

Lycka till framöver!
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Övr. Barn 🤨🤨 Barn och deras logik...🙈🤦‍♀️ Dottern 3.5 år fick utbrott för att jag inte ville bära henne till badrummet från vardagsrummet, en...
2
Svar
26
· Visningar
3 649
Senast: Imogen
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 998
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp