Hon har fått mjölk......

B

Black_Moon

Det var många år sedan jag hade en tik, men nu har jag en Dogo Argentino på snart 2 år som vi tog oss an i oktober förra året. Hon kom en söndag och började löpa samma dag. Inget konstigt med det. Under hennes första löp så blev hon visst sken-dräcktig men märkte inget under hennes löp när hon flyttade hit.
Men nu sprutar det mjölk ut tuttarna på henne :o
Märkte nu ikväll att hon har varit extra "gnällig" och pipig, hon blev inte lugn förens hon fick komma upp och lägga sig mellan oss i soffan och då såg jag även att hon såg svullen ut... Och när jag klämde och kände på tuttsen så sprutade det ut..
Är hon sken-dräcktig igen fast utan löp eller hur kan det gå till? Vad är det som händer?

Jag är en hanhunds människa ända in i benmärgen och därför så känner jag mig nu väldigt fundersam...

Sv: Hon har fått mjölk......

Hon har inte kommit lös under ett löp då? Jag hade gått till vet för att få konstaterat att hon inte är dräktig. Annars är det bara att gratulera.....!

Fast hunden har ju inte löpt igen. Löpte i oktober.

Så om hon så kommit lös då, vilket det inte verkar som, så även om hon skulle blivit dräktig så hade hon då valpat för länge sen.

Jag har ingen bra förklaring alls tyvärr, såvida hon inte haft ett tyst löp, men då löper hon väldigt tätt.

Allmänt hormonspel? Nä jag vet inte.

Ja, jag tänkte oxå på om hon kan ha haft ett tyst löpt mellan de "normala" löpen. Kan dom ha de? Om hon har haft det så har jag haft maximal otur då hon bara har varit lös utan uppsyn en gång och det är väl för snart 2 månader sen, sambon glömde stänga altandörren ordentligt :crazy: Vet inte hur länge hundarna hade varit ute, han åkte vid 05 och jag vaknade kl 11 :o

De kan ha tysta löp ja, men man brukar se några blodfläckar iaf. Och OM hon löpt tyst, då löper hon väldigt tätt. Så ett tyst löp som ni missat helt, så tätt inpå det vanliga löpet känns inte så troligt. Men omöjligt är knappt nånting när det är hundar inblandade..

Dock så stämmer tiden för när altandörren glömde stängas, och valpning ungefär nu. MEN, då borde ni ha märkt tecken innan. Hon borde blivit rundare osv. För OM hon hade ett tyst löp så tätt inpå det förra, och OM hon hittade en friare för två månader sen när hon var ute och OM hon blev dräktig då - då valpar hon i princip vilken dag som helst, de går lite drygt 60 dygn.

Grejen en den att när jag pratade med min smabo om detta så sa han något med att jag hade torkat upp några bloddroppar ett tag efter hennes löp som jag totalt har raderat ur minnet.. När han sa det så kom det upp något ur bakhuvudet om att jag gjorde det men kommer inte ihåg riktigt hut långt efter hennes löp det var..

En friare finns bara ett stankast bort.. Grannarna har en okastrerad hane som dom släpper ut lite titt som tätt (bor på landet).
En annan granne sambons moster) upptäckte förra veckan att hennes tik hade fått mjölk och betedded sig konstigt.. Hon var in till vet för 2 dagar sen och vet räknade upp till 8 valpar i magen via ultraljud. Nar jag var där för en 4 dagar sedan så var hon inte rund alls och jag kände ingen aktivitet i magen, men NU är hon rund som en boll och det rör sig för fullt där inne, valparna beräknas komma vilken dag som hellst nu. Dom misstänker samma hane då det bara är han som springer lös utan koll här omkring...

Kanske det var ett tyst löp då iaf och att hon blödde lite utan att jag registrerade de :confused: Satan... :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Har en rottis på 3 1/2 år. Misstänkt ett tag att hon är besvärad, av har ont. Men aldrig påvisat hälta eller annat. Men har alltid...
Svar
14
· Visningar
2 842
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 171
Senast: squarepants
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: Tinuri
·
M
Hästvård finns det någon som orkar ge mig lite pepp? Jag orkar snart inte peppa upp mig själv längre,det känns så himla hopplöst.... I slutet av...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 109
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar