Hon har aggressiv cancer.

F

Fruentimber

Min lilla boxerskrutta. :cry:
Arwen har mest setts här under några av mina gamla nick. Min tilltänkta brukshund, som tärde så dant på (träningsokunniga) mattes tålamod att matte helt enkelt gav upp. :D De senaste åren har hon spenderat hos ett ex, efter att jag flyttade till Norge pga jobb. När jag sen kom hem satt de ihop så dant att jag inte hade hjärta att sära på dom. Hon fick bli kvar där. Hon har haft det alldeles perfekt. En stor hästgård vid sjön att springa lös runt. En husse som gjort allting för och med sin hund.

Han är knäckt. Och jag är så ledsen. Jag har inte haft Arwen sedan jag tog hem Lasse för lite mer än ett år sen. Exet har inte velat ha så mycket kontakt, helt förståerligt, jag orkade inte tjata och hon hade det ju så bra där. Tiden skulle komma när jag skulle be om att ha henner mer. Men nu rinner tiden ut istället. Inte ens 8 år gammal har hon fått en dödsdom. Min fantastiska lilla hund. :cry: :cry: :cry:





 
Jag beklagar verkligen! Så fin hon är...

Men hon verkar ha fått ett bra liv - mycket bättre än många andra boxrar som hamnar hos ägare som inte riktigt visste vad de gav sig in på! - och det låter som du alltid gjort ditt bästa för henne trots att det inte alltid var det lättaste för dig. Jag beklagar verkligen sorgen, men försök komma ihåg också att hon haft det väldigt bra och varit älskad...
 
Beklagar, så hemskt :cry:

Hon är enormt vacker :love: Jag gillar verkligen boxrar och en av de få hundar jag verkligen tyckt om var en tigrerad tik som en kompis hade :) Tyvärr är ju deras hälsa inte rolig.
 
Tack snälla, allihop. Det känns så himla hårt. Jag har haft dåligt samvete över att jag inte har haft henne mer, men jag vet ju att det inte är något hon har lidit av. Bara jag. Hon kunde nog inte brytt sig mindre :p. Jag är väldigt tacksam över att han ville ha henne kvar hos sig. Jag vet att jag inte hade kunnat ge henne ett lika fantastiskt liv som han har kunnat. De har gjort allt ihop. Hon är och har varit hans allt. Arwen har haft allting en hund någonsin kunnat föreställa sig. Sjö att simma i, stora ägor att spana över, stora skogar att springa i. Ett taktorssäte att dela med husse när han kör in veden. Nötkött serverat som fredagsmys. Hundvänliga hotell när husse är på tjänsteresa. Jag kan nog inte ens föreställa mig hur förkrossad han är.

Imorgon ska jag dit och hälsa på. Jag ser fram emot det samtidigt som det kommer bli så väldigt jobbigt.
 
Så ledsamt och jag beklagar :(
Dessa underbara boxrar....varför ska hälsan vara så emot dom:(

Boxer har varit min drömhund förutom schäfern i ca 30 år. Så fantastiska och sköna hundar:heart

Beklagar, så hemskt :cry:

Hon är enormt vacker :love: Jag gillar verkligen boxrar och en av de få hundar jag verkligen tyckt om var en tigrerad tik som en kompis hade :) Tyvärr är ju deras hälsa inte rolig.

Jag blir nästan förbannad när jag tänker på boxrarnas dåliga hälsa. Det är helt sjukt. Så många dör eller tvingas avlivas alldeles för unga. Och så finns det ändå uppfödare som har mage nog att förneka att boxern är en mycket sjuk ras. Ändå tänkte jag nog att Arwen säkert skulle bli en av dom som skulle bli gammal och grå om nosen. :cry:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Igår skjutsade jag grannen till veterinären med en av de finaste schäfrar jag någonsin känt. Vi hade tid kl 08.15 och mindre än 30...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp