skogsflicka

Trådstartare
Någon gång under morgonen har hon gått bort, mitt ena marsvin. Hon var gammal så det var väl väntat. Förra veckan sprang hon omkring på golvet och rymde ut dit hon inte får varaochvar allmänt pigg , nu är hon död. Tråkigt. :(

tova6.jpg

Men det tråkigaste var att det andra marsvinet Lotus satt brevid sin döda vän då jag såg vad som hänt. :(
I 6 år har de levt ihop, en hel livstid i ett litet marsvinsliv. Nu sitter hon här i min famn och jag tycker så synd om henne.

Senast ändrad:
Sv: Hon dog

Vad trist för er båda!

Minns när min 4-åring (nu 4½) blev ensam i somras efter att ha levt hela sitt liv med sin kompis. De hjärtskärande skriken hon hade första kvällen var hemska. Tror vi satt och grät tillsammans flera timmar (kändes som om vi båda grät i alla fall).
I hennes fall så åkte jag redan dagen därpå och skaffade en ny liten kompis (och ett par veckor senare ytterligare en kompis pga ålderskillnaden).

Tröstkramar till er båda!

Tack för dina ord.

Jag vet inte alls hur jag skall göra nu, jag vill inte att hon skall vara ensam. Men jag vill inte börja om och köpa ännu ett nytt. Lotus är ju inte heller purung, hon är precis i samma ålder som Tova var - 6år. Hon verkar visserligen pigg och så, men det gjorde Tova också.

Och jag kan ju inte sätta in henne till mina två hanar.

:(

Kika runt på någon annonssida, när jag letade marsvinsbebisar hittade jag MASSOR med marsvin som var i 4-5 års åldern som folk ville sälja eller skänka.

Liknande trådar

Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 290
Senast: Maddix24
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama