Hon bara biter sig efter att jag klippt henne!

L

Linny_

Jag har en toypudelvalp som har börjat med att gnälla och bita sig själv efter att jag klippt henne. Det underliga var att hon började med det så fort jag släppte ner henne på golvet efter klippningen! Jag tänkte att hon kanske hade fått något litet sår men jag hittade absolut ingenting! vet någon vad som kan ha flugit i min lilla valp? :confused:

Sv: Hon bara biter sig efter att jag klippt henne!

Det kliar en massa i huden efter klippning. Ju kortare man klipper desto mer kliar det, dock går det över - men det kan ta ett tag. Din uppfödare borde ha informerat dig om detta dock tycker jag.

Du badar väl henne efter klippningen? Annars finns det ju små, små avklippta hår över hela kroppen som irriterar och kliar. Använd något schampo för hundar som lugnar huden.

Du badar väl henne efter klippningen? Annars finns det ju små, små avklippta hår över hela kroppen som irriterar och kliar. Använd något schampo för hundar som lugnar huden.

Man badar pudel innan klippning. Oftast har pudel så fin mjuk flygig päls att den inte ligger och irriterar. speciellt inte om det är valp päls på en pudel

Se där, det var faktiskt något jag inte visste :idea: men nog kan det vara en idé att bada efteråt med ett mjukgörande och lugnande schampoo om huden blir så irriterad att hunden biter sig själv?

Se där, det var faktiskt något jag inte visste :idea: men nog kan det vara en idé att bada efteråt med ett mjukgörande och lugnande schampoo om huden blir så irriterad att hunden biter sig själv?

Visst kan man det men jag tror faktiskt inte det hjälper. Kan ju alltid prova. Beror på vad man har för frissyr på hunden. Många pudlar fönar man torra medans man kammar.

Jag har en toypudelvalp som har börjat med att gnälla och bita sig själv efter att jag klippt henne. Det underliga var att hon började med det så fort jag släppte ner henne på golvet efter klippningen! Jag tänkte att hon kanske hade fått något litet sår men jag hittade absolut ingenting! vet någon vad som kan ha flugit i min lilla valp? :confused:

Klipper du henne med sax eller maskin? Är det på något speciellt ställe hon kliar sig eller överallt?

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tipsen alla! Hon slutade faktiskt att klia sig efter att jag badat henne...

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 596
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 063
Senast: snöflingor
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 570
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!