Hon är till salu IGEN

Septicemia

Trådstartare
Jag vet inte om dne här tråden hör hemma här, ber moderator flytta om den ligger fel!

Jag blir så ledsen. För knappt 1,5 år sedan sålde en kompis till mig sin häst.
Jag personligen var väldigt fäst vid hästen då det är/var en otroligt trevlig och mysig individ som verkligen hade ett hjärta av guld.

Nu har hon hoppat mellan 3-5 olika ägare och har haft fodervärdar desemellan. På 1,5 år! Jag blir så ledsen. :cry:
Hade jag haft pengarna hade jag köpt henne, det hade jag nog gjort redan första gången hon var till salu, men jag kan inte.

Usch, usch, usch. Jag tycker så synd om hästen och bara önskar att hon ska få hamna rätt snart.

Finns det fler som suttit i samma sits? Som varit med om att en häst som på något vis varit speciell för en säljs och sedan blir en följetong på annonssidorna?

Sv: Hon är till salu IGEN

Usch vad tråkigt! :cry:

jag har inte varit med om det, men vi sålde en shettis som var helt vild. Kan tänka mig att han har fått byta ägare ofta beroende på hans humör osv. men jag tycker att det är konstigt att denna hästen flyttas så ofta när du beskiver att hon var så trevlig och hade ett hjärta av guld.

Inte kul när sånna saker händer :( Hoppas hästen kommer till ett bra hem till slut. Håller tummarna för dig och pollen :)

jodå visst vet jag hur det känns, aldelles för väl..
en (numera f.d.) kompis fick en häst (4år), skolade lite mer och hoppade in. tävlade ett år i enklare klasser och sen lessnade hon. hingsten såldes, såldes, såldes..ett halvår senare (och tre andra ägare) annonserades han åter ut, nu som valack. nån månad senare köptes han av en kille som ville ha nåt att rida på tillsammans med sin flickvän.
detta var ungefär 3år sen nu, han borde vara runt 8-10år gammal nu. vad jag vet har han ett lyckligt hem nu, har iaf inte sett honom på annons igen.

Jag misstänker att det beror på att hon tillhör gruppen ridtravare i formatet mindre och lite äldre som kanske inte håller för tävlingsträning men ändå är för het för att vara promenadhäst. Kolugn så länge hon hålls igång dagligen, men kan bli lite stissig om hon blir stående.

Hon KAN ju ha ådragit sig skador under tiden, men det står det självfallet inget om i annosnerna.

så tråkigt för dej att den fått flytta runt så. måste vara jobbigt för hästen.
Syrran hade en sambo för ca 3år sedan minst iaf, han köpte hästen till henne, de´n var väldigt speciell o i stort bara hon kunde rida honom, så dem passade ju ihop på det sättet. han var annars jätte mysig. Syrran o hennes sambo började bråka o det ledde till att det tog slut, från början var det meningen att hästen skulle skrivas över på henne efter köpet. men så långt hann dem aldrig tills det tog slut. han var såpass taskig att han sålde hästen rakt av utan provridningen eller något alls, dom hade hämtat hästen nån natt i stallet hade en kompis till henne berättat där. o sen ca 5månader efter var han ute på annons igen, o på bilderna var det min syrra som var med, ingen ny bild alls. hon mejlade o så hon abra oj är det du på bilderna. sen var annonsen borta inom 1månad. har hört att han flyttat igen, han var från början här i halland då nu är han typ i sthlm..:crazy:

Vad skönt att hästen hamnade rätt.

Jag önskar att den här med gör det.

Men fy vad hemskt!
Hur mycket jag än älskar min kille så kommer alltid mina djur stå på mig, ensam. Oavsett. Detta har vi redan nu kommit överens om, vi köper inga djur tillsammans hur gärna vi än båda vill ha vad-det-nu-skulle-vara.

ja, så skulle jag med bestämma mej för senare i livet. Men syrran kanske inte tänkte så långt.
Jag själv är ju bara 17 så jag slipper väl tänka på dem bekymrena på ett bra tag, hi. Hästen som jag har nu står ju på syrran, o d e ju inga prob.

Det kan ju ha att göra med saker som vem som betalade hästen, vem som stod för försäkringar osv.
Det är inte alltid det enklaste, men jag tycke rändå att det var väldigt fult av killen att bara göra sig av med hästen. Jag ahde blivit tokig, oavsett om jag stått som ägare eller ej.

Usch då! Synd när de måste flytta omkring och inte får ett tryggt & stabilt hem! Köpte min islandshäst när han var två - Jag var fjärde ägaren! Förstår inte varför de tidigare ägarna inte velat behålla honom - Han har bra stam, vacker att se på, fantastiska gångarter och ett hjärta av guld!

Hoppas du får möjlighet att köpa henne! //Linda

usch,stackare. Det är hemskt när hästar eller djur överhuvud taget blir vandringspokaler. Jag hade en häst på prov, jag lämnade tillbaka för våran kemi gick inte ihop. Och jag frågade ägarna vad de tänkte göra med henne, men de sa det att ja det vitkigaste är att hon kommer hem så tar vi en dag i taget, då vi är hemskt måna över henne. Anledningen att jag frågade var att tänkte de sälja henne cidare direkt så hade jag vela haft henne kvar även att det inte funkade mellan oss. Jag körde tillbaka hästen en söndag, och på måndagskväll var hon unte på anonns igen. och med ett kort jag tagit och mejlat till dom medans jag hade henne. Jag tyckte de åtminstone kunde ta ett eget kort på hästen i hästens hemmiljö. Detta är en speciell häst, som inte kan ridas ut utan sällskap, vilket inte näms, så med den anledningen tror jag hon kommer säljas ännu en gång, och sen att det är en travare gör ju inte saken bättre. Fol verkar tro att travare inte har samma behov och känslor som en "riktig" ridhäst. Usch det är hemskt.

jagh ar sagt att skulle jag inte kunna ha kvar mina hästar så skulle jag aldrig vilja sälja dom. chansen är väl inte så stor att de hamnar hos någon elak person, men den är större att de får flytta runt. Nej jag skulle göra dem till gårdshästar så skulle de få bo hos min mamma, och skulle inte det fungera, ja då skulle jag hellre vilja ta bort dem. jag vet att det är egoistiskt tänkt,men jag skulle inte kunna leva med att se min häst på anonns titt som tätt.

glömde skriva en sak.

Tror du inte du kanske kan få ha hästen på foder då, eller att ni kan göra upp någon avbetalninsplan du och nuvarande ägaren? som du själv skriver är hon lite äldre och inte håller för tävling, och idagens läge står inte varmbloden högt i pris.

lycka till och hoppas allt ordnar sig till det bästa.

Usch vad hemskt! :cry:
Känner igen mig lite då jag sålde min förstaponny för några år sedan och det inte blivit vad det skulle. Växt upp tillsammans med henne och vi är jämngamla, alltid varit väldigt fäst vid henne vilket gjorde att jag behöll henne även när jag inte kunde rida henne längre. Sålde henne slutligen till en bekant eftersom jag fick dåligt samvete när tiden inte räckte till och hon var för fräch för att bara gå och skrota i hagen. Blev lovord i alla fall att hon aldrig skulle säljas vidare - vilket var det som avgjorde affären. Efter några år såldes hon trots allt, sedan gick det så fort mellan ägarbytena att jag tappade bort henne. Hittade henne för ett tag sedan på en ridskola nere i Göteborg. Känns grymt att hon ska få gå där sina sista år, så håller på och forskar i detta och ska se vad som kan göras.

Hej.
Fick min första ponny -94, då hon var 4år. En c-ponny som jag växte ur efter 3år så - 97 bytte vi henne mot en annan. Hon hamna då i Småland. Jag skickade brev efter brev och ringde men inget svar. Efter några år, hmm kring 2000, d fick jag ett brev och det var från en tjej upp över i landet som berättade att ponnyn fanns där på ridskolan och dom hade haft henne sen 97 samma år jag sålde henne. Då hade hon varit hos 2 hästhandlare efter den vi bytte henne mot sedan hamnade hon på ridskolan.
Där stod hon från 97 till 2002 och var till salu stort sett hela tiden, hade provat nått annat hem under tiden men passade aldrig. Så i dec 2002 körde jag dit och köpte henne. Billigt och utan besiktning.
Hos mig fick hon gå som mamma, betäckte henne 2ggr och har 2 skönheter efter henne nu.
Min ekonomi vart dålig i början av 2007 så jag sålde henne till en med hingst hon skulle bli avelssto även där. Men efter 2 dar fick hon benet avsparkat och reste till trapalanda.
På ett sett känns det mycket skönt att veta. Dels för att hon inte var där så länge och för att jag var så arg på mig jälv som sålde henne igen. Då var hon 17år.
Nu kommer jag alltid veta vart hon finns iaf.

Mkt speciell ponny, snäll och lydig, alla kunde grejja och pilla på henne, men bockade jämt.

mvh sara

Jag hade nog kunnat fixa inköpspriset, problemet ligger i de löpande kostnaderna.

Gissar jag rätt finns det en del att ställa till rätta hos den här tjejen och jag vågar inte tänka på vad ev. veterinärkostnader kan komma att hamna på, utöver det är det det löpande. Jag har råd med hästen jag har nu utan bekymmer, men det är en shettis och jag tror inte min ekonomi fixar en till häst som dessutom kommer kosta det tredubbla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 327
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·
Hästmänniskan Jag sitter i en obekväm sits och jag behöver bara få ventilera mig lite men framförallt fråga, hur hade ni gjort? Det är så att jag har...
Svar
9
· Visningar
2 312
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 715
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama