Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fast det är väll inte troligt att en bondkatt skulle ha B-blod, inte heller någon av friarna hon har hittat ute. Som jag har förstått det är det mer vanligt bland typ birmor.
Om "friarna" har B skulle det ju bara vara positivt
Visst är B-blod vanligt i vissa raser, men såvida inte hennes ursprung är klarlagt finns möjligheten/risken.
Nej, det är ju inte så bra att chansa kanske, men som sagt, tror inte det är någon stor risk. Jag har i vilket fall aldrig varit med om det och jag känner ingen som har. Är det kanske vanligare bland raskatter?
Fast det är ju myt. Vad jag vet finns det inget som stöder det, och det finns en hel del inlägg här i forumet emd sura kattmänniskor som förbannar veterinärer som fortfarande rekommenderar en kull innan kastrering.
vad jag har hört fran utbildar personal är att de ska löpa iaf en gang innan kastration/sterelisering, men att ta en kull absolut inte är nödvändigt. min 9ars hona kastrerades när hon var dryga aret och jag har aldrig märkt nagra problem av det.
Det finns en del personal som har utbildning för sitt yrke men som inte hänger med i utvecklingen på allting.Det finns honkatter som får ungar när de är 6 månader och ägarna har inte märkt att katten har löpt .
Jag hade 2 katter som blev 18 år och där fick jag vänta tills dom blev minst 10 månader innan de fick kastreras.Det var nu 19 år sen och det har hänt saker sen dess.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.