Hon är borta!

Ferrari

Trådstartare
Min andra honkanin Lina (ni har säkert hört om Ziri) har varit mycket rymningsbenägen.

Ca två-tre gånger i veckan biter hon ett hål i buren och rymmer, men endast till ett och samma ställe. Vi har alltid hittat henne.

Men inte nu! Hon är spårlöst försvunnen :crazy:

Fast jag är inte ledsen, jag bryr mig inte känns det som egentligen. Hon har bara gett oss besvär. Ända sen hon var fyra månader har hon varit aggressiv och opålitlig. Fast ändå, hon är Pelles dotter, gamla Pelle som vi tog bort i februari.

Tur att syrran bestämde sig för att behålla Timon (nu Tintin), för annars hade hon inte haft någon kanin kvar. :cool: Nu väntar vi och ser ifall hon kommer tillbaka, om inte, så är hon antingen död eller trivs bättre i skogen.

Behövde skriva av mig :smirk:

Sv: Hon är borta!

Tråkigt att höra att hon är agrresiv av sig.. men det är tyvärr så det kan vara med vissa..

Hittade henne, tog mig ca 30 minuter att fånga henne men nu är hon fast.

Och nu har vi fixat till buren och hoppas på att hon nu blir tamare och slutar rymma.

:bow:

Ja eller också kan du ju sälja kaninen. Tycker inte att det verkar som om du har några känslor för kaninen. Den får det nog bättre hos en annan ägare.

Min syrra älskar henne.

Visst, jag tycker om henne. Men jag tycker inte att en kanin som anfaller och rymmer mår särskilt bra. Fast vi får hoppas att hon bättrar sig.

Att sälja kaninen skulle nog bara vara krånligt. Hur många vill ha en hona på 1 år som mest bits, rymmer och anfaller? Nä, då hamnar hon nog hos någon som tröttnar efter ett tag.

Min pojke var så (dock ingen rymmare) på sitt förra hem. Med mycket tålamod och handskar så är han nu världens snällast :love: som inte skulle göra en fluga förnär (om nu kaniner gör det i vanliga fall :D ).

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 349
Senast: Magiana
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama