Homosassa xx?

Sv: Homosassa xx?

Om du söker på honom här på forumet, kommer det upp ganska många länkar!
God läsning!
mvh

Jag har gjort det (sökt på forumet alltså), men hittade inte mycket matnyttigt. Mest inlägg av typen "På vår ridskola har vi en häst med Homosassa i stammen, el "jag har ett sto efter homosassa, vilken hingst ska jag använda". Inte mycket om Homosassa själv.

Oki!
Men jag tycker nog att de 2 av de 23 trådarna, som har Homosassa xx som överskrifter, är ganska ok. Allt ifrån vad han själv kostade på åringsauktionen, till länkade bilder bilder av honom och många av hans avkommor.
Vidare kommentarer om hans temperament och hur han nedärver. Men jag kanske har missförstått vad du är ute efter?
Mvh

Mabuse skrev:
Någon som har bild på denna hingst? Vad finns att säga om honom och hans avkommor?

Bilder och lite info om mitt sto e. Homosassa hittar du på www21.brinkster.com/stallhansta . Klicka vidare till hästarna och Sarsaparill*!

Jag har en homosassa avkomma
Han har falstaff som morfar.
Har träffat tre andra avkommor, alla tävlar i fälttävlan, alla mörkbruna utanstörre tecken. Inga höjdargångarter men är väldigt trevliga i huvudet. Nu är jag inte så insatt i avel, så jag kan inte säga om hans avkommor har bra extriör osv.

Avkomma 1
" 2000 vann han 4-årschampionatet i fälttävlan.

Gick vidare till Riks i gångarter, som enda häst med fullblodsfar i hela Sverige.

2001 Deltog i finalen Breeders Trophy fälttävlan för 5-åriga hästar.

2002 Deltog och placerade sig trea i Breeders Trophy i fälttävlan
för 6-åriga hästar."
heron.jpg

Avkomma 2 går ** ft. har ingen bild tyvärr

Avkomma 3 (min) gick breedersfinalen i ft som 5åring.
Tävlad 120 hopp med mig.
oxer.jpg

helkropp1.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 015
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka