Homeopatiska produkter( med reservation för stavningen)

Elsa2000

Trådstartare
Vad är er inställning till det?
Någon som har provat och mot vad? Har ni fått lyckade resultat?

// Elsa;) (En tvivlare, men som inte förkastar nåt innan man provat)

Sv: Homeopatiska produkter( med reservation för stavningen)

Och man behöver inte prova något för att förkasta det. DEt räcker med att skaffa sig en informerad överrblick via vetenskapliga artiklar tex.

Edit.
Och när jag säger räcker så menar jag att det är bättre än att prova sälv för personlig anekdotisk data är inte kontrollerad för andra faktorer.

Senast ändrad:

Vad är er inställning till det?
Någon som har provat och mot vad? Har ni fått lyckade resultat?

// Elsa;) (En tvivlare, men som inte förkastar nåt innan man provat)

Homeopati ÄR provat, och bevisat bluff. Att folk sen upplever resultat kan förklaras med placebo, suggestion osv.

Att betala för homeopatiska preparat är att stödja organiserat bedrägeri.

Har inte det minsta tilltro till sånt "hokus pokus"... De effekter man får är samma effekter man får när man äter sockerpiller i tron att det är faktiska mediciner, och vips mår man bättre... Placebo kallas det.

Jag skrev för många år sen här på Buke om de resultat vi fick på vårt shettissto med svårt knotteksem, men jag fick så mycket skit för det så det gör jag aldrig om ...:crazy:
Hukar mig och säger att det funkade så bra på henne att hon blev en helt annan häst, och så drar jag ner mössan över öronen och försvinner kvickt ur tråden!:eek:

Som andra säger finns det vetenskapliga bevis på att det är helt verkningslöst, jag skulle själv aldrig stödja det. Idag finns det så många företag som utnyttjar människor på olika sätt och jag tycker inte att det är okej. Jämför till exempel med alla dessa horribla bantningsmetoder som man lurar på folk.

Jag vet att det gjorts flera vetenskapliga studier men inte hittats någon effekt och att det utlysts en stor belöning till den som kan visa att det fungerar. Trots detta så vet jag flera fall där det faktiskt gjort verkan och haft effekt.

Må vara placebo och suggestion men huvudsaken är att det funkar.

Tror inte vi kommit så långt i forskningen så att vi till 100 % kan begripa all vetenskap.

Hej!

Men om där är en belöning på att bevisa att det funkar och du känner folk som det funkat på, varför har inte de hört av sig och begärt att få vara med i nån form av kontrollerat försök och därmed kunnat få ut pengarna?? Det hade jag gjort, dels för att kunna bevisa att det funkar och dels för att få ut pengarna. Win-win liksom.

Och nej, jag har aldrig lyckats få nåt homeopatiskt medel att funka, hur gärna jag än velat..

/Lavinia

Jag vet flertalet fall där det fungerat, men det krävs en duktig homeopat som verkligen kan sin sak och det är kanske svårt att hitta! Det finns en i Skåne som många elitryttare använder som har hjälpt dom med sina hästar.

Bluff säger jag. Jobbade för en bonde som trodde starkt på detta, vilket ledde till att även jag var tvungen att använda det på korna. Men inte hjälpte det vid tex juverinflamtioner. Och på dom som det "hjälpte" var den inte så allvarlig så dom hade blivit bra i vilket fall som:meh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Såhär har det gått (se annan tråd för resumé: häst innan man dör): Mikesch har nu bott hos mig 4 dygn. Jag har inte varit så lycklig...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
31 157
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 143
Senast: tott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 954
Senast: Unafraid
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka