Sv: homeopati

det får du inte för arnican är antiinflammatorisk i sig...

Jag använder arnica jag med, Men jag skulle för allt i världen inte lita på att den tar kål på all världen elaka bakterier och jag skulle inte vilja att ett sår slöt sig innan det var dags för det.

Om du jobbat med konvalecenter så har du väl kommit i kontakt med en eller annan strupipsopererad häst? vad tror du skulle hända den om såret slöt sig och svullnade?

Helt obildbar...sanningen är den att min häst VANN lopp samma dag han fick den....jag ville stryka då han hade 8:e spår efter bilen på 1640...Hilmer nitade den åt mig...men sa att om några dar kommer den säkert att börja "ruttna då den inte eg hade kontakt med nåt .

Förstår du inte att den delen satt LÖS....., eller är det bara för att du inte sett nåt sånt som det inte finns, samma som med homeopatikan ?

Jag har sett MYCKET under årens lopp som många aldrig sett.

ja, det är ju ett lite större ingrepp än en kryptokatt, det läker fortare o bättre .....såna har jag haft MÅNGA....även dom som bara har ett pyttehål, dom som var op med laser och dom med hål under hela ganashen.....dessutom går ju alla stygn upp på dom som är sydda

förresten så har jag aldrig haft en strupipare, är det inte mest ridhästar som har den åkomman ? entrapment kallas det på travare

Helt obildbar...sanningen är den att min häst VANN lopp samma dag han fick den....jag ville stryka då han hade 8:e spår efter bilen på 1640...Hilmer nitade den åt mig...men sa att om några dar kommer den säkert att börja "ruttna då den inte eg hade kontakt med nåt .

Förstår du inte att den delen satt LÖS....., eller är det bara för att du inte sett nåt sånt som det inte finns, samma som med homeopatikan ?

Jag har sett MYCKET under årens lopp som många aldrig sett.

Jo jag vet att det kan kännas löst tills man har fixerat det vad är det som är så svårt att fatta med att det här inte är ovanligt?

På denna satt hela trakten lös som ett sladder men den var helt problemfri efter fixering.
traktspricka2.jpg

Återigen igenting ovanligt. Denna blev frisk med vanligt hovslageri och lite push av S.L´s gröngröt

vet var där också...det var trav den dagen.
Vad skulle vet göra menar du annars ?? Han nitar inte ihop fötter, han skäär loss det, men jag väntade några dagar för att se vad som hände....inget hände mer än att det läkte ihop.

Varför ska ni försöka motbevisa saker som har HÄNT o gott bra?
Är det inte bra att hästen blev bra istället för att behöva ta bort delen? Jag förstår mig inte på folk ibland.

ursäkta , jag orkar inte tjafsa mer...har precis varit ute och hört dödsskrik från en katt som satt i käftarna på en grävling....hann inte göra nåt.

förresten så har jag aldrig haft en strupipare, är det inte mest ridhästar som har den åkomman ? entrapment kallas det på travare

Om jag kallar det förlamat stämband då?
Vilket blir allt vanligare även på travare enl. Ekfalk.
Oväsentligt. du hajjar vad jag menar med att det inte skulle vara positivt att ett strupingrepp läkte igen på ett dygn? Det finns en anledning till att man skall hålla såret öppet.

sådär behövde jag aldrig göra med min gudskelov

Vaddå guskelov? tror du att tillståndet är bättre under bara för att man inte behöver se det som är under? Denna var helt ohalt framledes under hela behandlingen.

traktspricka4.jpg

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 098
Senast: Freazer
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 157
Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
423
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur