Holsteinerhingsten Cartier

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ecssory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 068
E

ecssory

Vad vet ni om honom?
www.eklunda.com

Blodslinjerna kan jag men jag vill gärna få info om tex exteriöra avvikelser, förärvning, temp osv
Jag vet att han fungerat bra som typförbättrare på Belgiens rätt omoderna ston, vilka påminner om vårt svenska stomaterial.

Har träffat honom och kände ett sting av kärlek.

Är det någon som tänkt använda honom och isf, till vilken typ av sto?

Sv: Holsteinerhingsten Cartier

har också träffat på honom och tyckte han verkar fantastiskt trevlig och härlig att se på! Kul med så bra gångarter dessutom!

Sv: Holsteinerhingsten Cartier

har också träffat på honom och tyckte han verkar fantastiskt trevlig och härlig att se på! Kul med så bra gångarter dessutom!

Ja!
Holsteiner är präglade av estetiskt tilltalande och vackra djur, + för huvudena.

Med tanke på den väl genomavlade stammen, som är multitalangpräglad i flera led, borde han förärva sina gångarter också.
Tror jag.
Man bör ha ett sto med bra skritt men gällande traven och framförallt galoppen finns nog bara att vinna.

Det som är en klar fördel med detta genomarbetade hoppblod är att hästarna ofta har en total balans och styrkan klart placerad i bakdelen.
De brukar fungera ypperligt att rida dressyr på *funderar:d *

Något annat som är lockande är temperamentet, det inre lugnet, något som är svårt att finna i rent dressyrblod.

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 563
Senast: Guld
·
Avel Jag har fram till nu mest följt halvblodsaveln från åskådarplats och valt hingstar på "känsla" och med hjärtat de gånger jag betäckt... 2
Svar
22
· Visningar
3 185
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka