holländska dressyr hingstar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Getingar
  • Startdatum Startdatum
G

Getingar

Jag har studerat det tyska blodlinjerna nu för dressyr, och tänkte kolla runt på det holländska nu, men vill ha lite tips vad som är holländskt dressyrblod :)

Tack!!

Sv: holländska dressyr hingstar?

Du kan fortsätta på de tyska linjerna. De tre dressyrhingstlinjer som är viktiga inom KWPN är Fleming e.Lacapo, gren av Ladykiller xx´s hingstlinje,
Jazz e.Cocktail, gren av Furioso xx´s hingstlinje och Ferro e.Ulft, en annan gren av Furioso xx´s hingstlinje.
Sen är det inte lika enkelt som i Tyskland där alla hingstar ur samma linje heter på samma bokstav - KPN-hästar döps på årgångsbokstav. Men från de tre kan du börja lista, KPN:s utmärkta hemsida har mkt info.

Liknande trådar

Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: jemeni
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Flytta med utekatt