Höll nyss på att få hjärtstillestånd

Rie

Trådstartare
av fasa. Tittar tv när jycken kommer fram och hans grå schnauzerskägg är rött och det droppar.:eek:
Han blöder, säger jag och rusar fram till jycken. Tänker att nu har
han fått en blödning någonstans...lungorna..?

Lugn, säger sambon, det är lingonsylt.

Han hade ställt ner tallriken med resterna av paltfläsket och det fanns kvar vattnig sylt på tallriken.

Efter att jag pustat ut - och gnuggat bort lingonfläckar på beige rumsmatta - insåg jag att saker och ting kan gå fort om det vill sig illa.
Nu var det ju inte illa alls. tack och lov. Men jyckens skägg är nog lite rosa ett tag, kanske ska sätta honom i duschen.

Rie
som hämtat sig nu

Sv: Höll nyss på att få hjärtstillestånd

Hehe samma sak hände mig när min tax levde. Vi var i stallet en helt vanlig dag, den gården vi stod på då var stoooor och hundarna sprang där bäst de ville. Efter ett tag kommer en trltt tax fram till mig och är blodig (ja det var blod) i hela huvudet, hela framkroppen och han ser väldigt matt ut. Jag får såklart världens panik men medan jag försöker få mig lugn och försöker lokaliser avad blodet kommer ifrån så bestämmer jag mig för att spola av honom. Jag stoppar ner honom i diskbänken och spolar hunden för glatta livet (som blir mkt förvånad..vaaa? ska jagbada nu?) och hittar förgäves inget sår och märker att det inte blöder längre...
Sen dyker en fågel upp och berättar att de nyss skjutit en häst bakom ridhuset .
Herrn hade alltså grävt för blotta livet och festat på lite blod hela kvällen.:rofl:

Haha, inte alltid bra med ett långt schnauzerskägg även om det är otroligt fint!

Tur att det inte var något värre!

KL:

Min hund blödde ur munnen för ett tag sedan. Jag bänder upp munnen och tror att hon tappat en tand eller nåt, men ut trillar en död, jättestor fästing som hon tuggat hål på ...

Urk!

KL:

Min hund blödde ur munnen för ett tag sedan. Jag bänder upp munnen och tror att hon tappat en tand eller nåt, men ut trillar en död, jättestor fästing som hon tuggat hål på ...

Urk!

Bläää, va äckligt!!!! :eek: :eek:

KL:

Urk!

Uch vad otrevligt:eek: :eek: :eek:

Man kan ju undra varför dom gör så ha ha ha ha de e ju helt sanslöst:rofl:

Jo, eftersom han ju är på väg mot sin 12e fördelsedag och har lite krämpor så håller man ju extra koll. När "blodet" dessutom var en aning ljusare än vanligt kändes det oroväckande.....
har för mig att det är lite allvarligare, men kan ha fel.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka