Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en liten undran...
Är det efter år två på Hólar (när man blir unghästtränare) som man blir medlem av FT och får tävla i den tjusiga blåa kavajen?
Och sedan, efter år tre, så får man den röda kragen på kavajen?
Har funderat på detta ett tag men inte hittat någon att fråga
Ja, det är ju riktigt snygg faktist. Är man inte med i det isländska landslaget, vars kavajer är ursnygga. Så får man väl ta till andra knep för att få ha på sig liknande kavajer
Okey, nu har jag pratat med han, och så här är det:
Du får den blåa kavajen om du varit där i 2 år. Det är den första graden i FT (blå kavaj) som betyder: unghäst tränare. Efter 3 år får du sen som du sa en kavaj med röd krage, och då är du tränare.
Först får du den blåa kavajen med brons märke (FT märkerna sätter du på sj), och nästa steg är röd och silver märke. Och sen blir du mästare och då får du guld märke.
Hoppsan var bara tvungen Engelskan har satt sina spår!
Jamen visst Funderar du på att börja Hólar? det gör jag, men först måste man ju lära sig Islensku. Får bli ett år att jobba och lära sig språket först. Skulle inte vara helt fel med det där guldmärket altså...
Men du (lägger mig i lite), man behöver ju inte kunna isländska längre, man kan göra proven på svenska nu, har jag hört. Sen är det ju himla kul att kunna isländska ändå..
Man måste ha god förståelse av isländskan, men man behöver inte kunna skriva på isländska!
Själv ska jag bara jobba där över sommaren, så blir det hólar i höst om allt går enligt planerna... Jag råkar ju ha en isländsk pojkvän och har varit där mest hela tiden det senaste halvåret, så språket är inget jäteproblem längre
Ja, det är ju klart, det är en helt olika saker att förstå, tala o skriva ett språk.
Var sambo med en islänning, o då förstod jag i princip allt som sas (nu har det rostat dock), men prata var det värre med, haha.
O jag hade aldrig kunnat skriva begripligt...
Fan, nu måste jag börja plugga isländska ju, shoot!
Inte nog med att man ska förstå isländka, som jag har förstått det ska man även kunna undervisa kamraterna på språket Men då lär man ju ha varit där ett tag?
Visste för övrigt inte att man inte fick ha vilken färg man ville på kavajen... Gäller det bara island? För här i sverige ser man ju lite olika färger överallt! ;D
Hästmänniskan
Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
Hundträning Jag hade en tranare som lanade ut sin "fardiga" lydnads-hund som kunde ga fot nar jag var jatte gron sa jag fick kanna pa hur det skulle...
Hundavel & Ras Hej,
Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma).
Vi bor i Skåne...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.