Höjt kraven på ridningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jopp, kände det igår. För ett halvår sen hade jag svävat på små moln om pållen gått så som han gjorde igår.
Men nu kände jag bara att faan att han inte gick så fint HELA lektionen som han gjorde på slutet:rofl:

Åååhh, jag vill rida fler ggr i veckan, minst en gång till + kurserna. Det är nästan beroendeframkallande det här.

Igår red vi ökningar och minskningar i trav och skritt. Ökningarnar gick väl sådär, minskningarna var lättare
Sen fick vi göra halt skritta fem steg halt osv på volten. Gick skitbra efter ett tag och jag behövde bara sitta till så stannade han, mys
Mot slutet av lektionen red vi minskad trav på liten volt. Jösses vad bra han gick bra då och när vi travade av sen gick han så där energiskt men avslappnat och i en superfin form. Älskar den där hästen ibland:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 785
Senast: Jamtland
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag red lektion igår igen och fick åter den lilla c-ponnyn. I början kändes han rätt slö faktiskt och jag fick driva. Vi började med att...
Svar
15
· Visningar
2 218
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var det sista gången hos psykologen före hennes semester. Kontakten ska återupptas i augusti när hon kommer tillbaka. Det är klart...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama