Höjt avelsindex

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Va in och kollade på mitt sto.. och hon har fått höjd avelsindex från 109 till 110 iår..

Nån som vet varför? Lillcaksa

Jamena hon har iof fått en ny avkomma.. men hennes första av komma missade premie.. det borde väl snarare dra ner? Jag fattar ingenting.. :confused:

Klagar inte dock. :banana:

Sv: Höjt avelsindex

Det ändras från år till år och beroende på hur avkommorna går ( till både hingst o sto tror jag)

så det kan vara för att järvsöfaks avkommor har gått bra? Eller hennes mammas halvsyster har en avkomma som varit med på v75 några gånger.. men det känns lite för avlägset..

Måste också fråga.
Ifjol hade hon 116 index i Norge, i år har hon fått 119.
Men när jag reggade henne i STC i höstats fick hon "bara" 114 och har det även i år. Varför?

STC
DNT Sök på Kos Per och tryck sedan på mamman för att komma till Petroneldi

Liknande trådar

Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 735
Senast: Madde_padde
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 316
Senast: aprilia
·
Avel Nej jag vill inte ha några diskutioner att vara eller icke vara i den här tråden. Vill inte ha något tjafs alls utan söker bara...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
39 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat