L
Lollo_19
Jag själv har efter en tid av väldigt många avfall blivit rädd för att hoppa höga höjder. Går bra så länge hindren ligger på 60, 70, men så fort det blir högre så kommer rädslan tillbaka. Är lite dum samtidigt då jag gör det hela värre för mej själv genom att sätta mej ner före hindret för att vara med när hästen stannar ifall den nu skulle se nåt spöke (som jag är ganska van vid att den häst jag red under den tiden gjorde). Funkar ju nu på de lägre hindren men när de blir högre hinner jag ju såklart inte ur sadeln, vilket gör att jag kommer efter i språnget. Detta gör mej oxå livrädd då jag tidigare flugit av på det sättet med, (på denna häst som tog nåt så in åt helsike konstiga språng). Bad min ridlärare för ett tag sedan att få en annan häst just i hoppningen då kemin mellan oss inte direkt kopplade så bra. Även då jag får hoppa andra, lite mer "självhoppande" hästar så kan jag fortfarande inte lita på dom. Har liksom inte riktigt hittat någon som jag litar på än..
Skulle så otroligt gärna vilja komma tillbaka på banan.. Vill att det ska vara som det var förr då jag kunde sitta upp på de flesta hästar och känna mej trygg och göra det jag ska, oavsett höjd..
Någon som har några tips på övningar om kan göra??
Skulle så otroligt gärna vilja komma tillbaka på banan.. Vill att det ska vara som det var förr då jag kunde sitta upp på de flesta hästar och känna mej trygg och göra det jag ska, oavsett höjd..
Någon som har några tips på övningar om kan göra??