Höjdhoppning?

G

goldengalactica

Min häst var med på barbacka höjdhoppning på en julavslutning på klubben, hon hoppade då 150 cm med en juniorryttare - barbacka.
:banana: Jippie säger jag. Men själv har jag hoppat samma höjd på henne fast med sadel.....

Sv: Höjdhoppning?

Oj oj oj, det var högt det.

jo dom där små rackarna är jäkligt tuffa dom :D

Livsfarligt säger jag :eek: men klara man det så :angel:

Vilken duktig häst du måste ha! :D

på de nat. tävlingar i sundsvall i maj (?) va de oxå barbacka hoppning med 5000 i första pris... 140 blev vinsthöjden då.. var 2 juniorer i toppen.

Det var en säsongsavslutning och jippo på ridklubben så jag fick den idén att det var ett bra shownummer och jisses vad det var härligt att se! Den näst bästa i tävlingen var ett d-ponny sto som är travstam - härligt va, hon hoppade 140 cm med sin matte.

herregud, då hade inte jag velat sitta på.. 150 barbacka oh :o

Granz skrev:
f*n vad kul,.. jag vill oxå :D

/T:)

jag emd jag mde! har dock itne ens suttit barbacka på en häst på tre-fyra år :p men innandess hoppade jag en hel del barbacka, det är ju underbart! :p

Nisse98 skrev:
jag emd jag mde! har dock itne ens suttit barbacka på en häst på tre-fyra år :p men innandess hoppade jag en hel del barbacka, det är ju underbart! :p

Rider alltid barbacka hemma :D

/ T :)

Wow måste prova med min pålle, vi får iofs inte rida barbacka men om ingen ser så..:angel:

haha, fasen va kul d låter, helt crazy... Hoppade 170 i helgen, iofs med sadel :D

Granz skrev:
Rider alltid barbacka hemma :D

/ T :)

skojj, min häst är lite för tittig och busig för det och så är det inte bra för deras ryggar när man rider dem barbacka, en sadel fördelar trycket över hästens rygg och dämpar stötar...

min kompis hoppar barbacka 110-120 barbacka. ingen engångsföretelse hon hoppar alltid barbacka å ibland så där högt.. ja fattar inte ja kan inte äns sitta ner i galoppen på hennes häst barbacka. världens hemskaste galopp.

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 613
Senast: Claraclara
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka