S

Skildingur

FRÅGA: Hur högt har din kanin hoppat?

Mina har hoppat,

Muffin: 55 cm
Sessan: 35 cm
Timotej: 15 cm

Sv: Höjdhopp

Hampus som ungkanin (fransk vädur): 70cm
Lina: 45 cm
Cera: 35 cm
Morpheus: 40 cm
Ganti (fransk vädur): 50 cm
Tamburin (fransk vädur): haha typ 10 cm har hon gått över för skojjs skull :rofl:

Ganti4.JPG

Min kanin Vellingebackens Non Stop har hoppat 93cm hemma. Men på tävling hoppar han inte, han har bara kaninflickor i huvudet och kan inte koncentrera sig på annat :smirk: .

Min Pokemon hoppade en gång från veterinärens behandlingsbord och rakt upp i mitt ansikte så jag nästan fick fläskläpp..ja det måste varit MINST 20 cm *rekord* :D :D

Tja, jag har inte mätt, men jag är säker på att min ena kanin Vanilj har hoppat minst 20 cm i alla fall...
Sockerbit har jag inte hoppat med, även fast jag haft henne i mer än ett år... Har bara gått med henne i sele några gånger, men så är hon mkt nervösare än Vanilj... Vanilj är typ född tam (vädur) och S-bit är en hittekanin....

x1pxOYwqu4SjF7CKitV7xtdv1YvjT7TdzHvJzsCkwojzG9bECi_FZMk3Fx0dcKBcDcgBJbmZrp6ZDoj46e9DpKTawBrEsZeQxdZGu4HZ2RWZhyWGBmb9dorxiq086eT4cFdSvgSK85UE7HYWhTjDL3Zlg

Min söta lilla Vanilj! :banana:

Min plutt Pontus (2 år) är rätt ny hos mig, han flyttade in och blev medlem i familjen för ca en månad sedan och är min första kanin :)
Har aldrig pysslat med kaninhoppning, men skulle gärna vilja börja efter jag sett hur mycket han gillar att hoppa över saker och upp på saker här hemma.

Är det försent att börja med en tvååring??
Hur börjar man??

Nej, det är absolut inte försent att börja hoppa med en tvååring!
Det viktigaste är att kaninen ska vara i "kondition" = Det ska inte vara en kanin som aldrig varit utanför buren; och att man ska gå fram sakta men säkert... Gå in på kaninsidor och läs! :)
förbundets hemsida: SKHRF

Cupido, min hermelinkorsning har hoppat drygt 30-35 cm som högst.

Min älskling Alexis har hoppat 70 cm, hennes dotter Seraphina har änsålänge hoppat 50 cm :)

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Scata
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 221
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama