H
heylizzie
Sv: Höjder!
vill bara säga danmarks kategorier
Kategori B= Kat. III
Kategori C= Kat. II
Kategori D= kat. I
vill bara säga danmarks kategorier
Kategori B= Kat. III
Kategori C= Kat. II
Kategori D= kat. I
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vet inte , mén i msv A:n som jag red i helgen låg tippelbarren på 150 cm BRED !hur breda är oxrarna i lätt:B?
Så är det inte här.
Div 3 = LD, LD, LC (A1a)
Div 2 = LC, LC, LB (A1a)
Div 1 = LB, LB, LA (A1a)
men vad är det för klass om en shettis hoppar 90 cm då? är det inte typ Msv klass?
Hmm, för mig som är rätt ny på tvälings fronten hänger jag inte riktigt med..
Eftersom jag rider en häst på 1,57 måste jag ju tävla i häst klasserna och inte ponny. Finns det klasser som inte är så höga, ungefär 50-80 cm? Hästn jag rider har inte världens hoppteknik och gillar inte höga höjder. På lite lägre tycker han det är kul. Därör skulle det vara roligt att starta i lägre klasser. Är jag helt ute och cyklar om det är som jag har uppfattat att storhästklasser börjar på 90 cm? Glad för svar^^
Jag tycker att ponny klasserna upp till msv är för höga. Jag menar, 1.50 breda trippelbarrer som ngn sa att hon hade hoppat på tävling? 1.35 är ju faktiskt väldigt högt för en d-ponny på 1.48. Och då är banorna tekniskt svåra också. Det finns ju inte så många ponnyer som faktiskt klarar det.
Fast nu förtiden är ju alla ponnyer övervuxna.
Väldigt bra tråd ändå, nu vet man!