Höjder på tyska hoppklasser?

S

Seize the Day

Det står Springpferdeprüfung K1 L eller K1 A, Vad jag förstår är det någon form av unghästklass, men vad är K1 A och K1 L för höjder, sen verkar det som att hästen får poäng för sin runda, står Ergebnis: tex 7,5. Är det någon som kan förklara detta för mig?

Sv: Höjder på tyska hoppklasser?

jag har precis köpt en 7 åring från tyskland. den gick unghäst klasser förra året. vad jag fattar det som blir dom bedömda i en skala 1-10. det är väl det 7,5 står för. sen vet jag tyvärr inte vad det är för höjder.

Sv: Höjder på tyska hoppklasser?

Springpferdeprufung innebär att det är unghästklass i hoppning, där bedöms de med poäng tom 10.

Vanlig hoppklass heter springprufung.

Klass A= ca 1 m

Klass L = ca 1,10-1,20

Klass M = ca 1,30 - 1,40

Klass S = 1,50 och sen med olika antal stjärnor som fälttävlan för att betäckna hur svar den är.

För att en unghäst ska kvala till Bundeschamionatet ska de ha över 8,0 i hoppningen. Sa 7,5 är hyffsat men inte superbra. De far även minus pa poängen om de river, stannar osv.

Mvh Elin (som är i Tyskland nu och därför saknar lite prickar över bokstäverna.)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 006
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar