Höjden av otur eller katt med för stora öron..

zaching

Trådstartare
Hur stor sannolikhet är det att katten som inte visat några tecken på könsmognad springer i väg två dygn före kastrationen?
Nu är jag ju både orolig iom att han inte varit borta såhär länge tidigare och irriterad då jag måste ringa vet imorgon och avboka tidigaste op.tiden på dagen..
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Jadu... Våran unga hona fick en kull kattungar i våras som vi tyckte var helt okej, men sa att "nu ska hon kastreras" hon har ätit P-piller och vi hade bokat tid hos vet. Sen försvann hon ett tag (vi kunde inte ge P-pillerna) och kommer tillbaka med en betydligt större mage:eek:
Hon ligger bara i soffan och kurrar och ser jättenöjd ut med sig själv:devil:

Jag VÄGRAR att ta bort kattungarna direkt när dom föds! (vet att det finns folk som gör det häromkring:eek:) Och det är jättesvårt att hitta seriösa kattägare:(
Och jag vill inte att det ska bli några sommarkatter... Är väl bara att hoppas på att hon får en liten kull denna gång med då... Kullen i våras var liten tre stycken. Men det är svårt nog att hitta bra hem.
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Vår hane Casper hörde oss allt. På sin ettårsdag sa vi att vi i veckan skulle få kastrationen genomförd. Vips drog katten som ett streck ut i skogen. Det tog 17 dar innan vi lyckades fånga in kräket ( ♥ ) igen.... Så nog har de öron som paraboler ibland.
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Ja den sannorlikheten är förmodligen väldigt stor eftersom det händer titt som tätt. Förstår inte varför folk springer och skaffar sig katt utan att vara det minsta pålästa men häst väntar många i flera år med att skaffa för att de anser sig ha för dålig kunskap. :grin:
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Vad menar du? Att jag inte har nog med kunskap? Det var mer menat som en retorisk fråga hur stor chansen var.
Jag vet att det var slarvigt att inte hålla honom inomhus men jag tror lite av felet var att han hittade en katthona
hos bonden i vår by:grin: En hona som själv vandrar iväg veckor åt gången då hon tills för några månader var
förvildad av ngn anledning som jag inte vet.

Men men gjort är gjort och han kom iaf hem 11h innan kastrationen som vet. ringde återbud till, 20min innan:grin:
Så efter det fick han vackert stanna inne tills det var dax. Och nu är det gjort!
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Egentligen var enda anledningen till att jag bestämde mig för att kastrera när jag gjorde
det att rötmånaden var på ingång och jag ville inte riskera att behöva göra det då.
Som sagt det fanns inga tecken på att det skulle behövas, urinen luktade inte ens.
Men jag har iaf lärt mig något:)
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Och en sak jag lärt mig är att jag inte kan så mkt som jag trodde, och
det borde ju vara bra;)
 
Sv: Höjden av otur eller katt med för stora öron..

Det går att kastrera en dräktig katt.

Jajamänsan, det gjorde vi efter det att vår hona fött 2 kissebebisar. Men hon hann med att bli med kissebebisar igen INNAN vi fick tid till kastrering.
Så dom gjorde abort på henne.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 162
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp