Höjda kvalgränser

Freyr

Trådstartare
Hörde att de höjt kvalgränserna i år, men hittar inte de nya gränserna någonstans. Någon som vet?

/Malin

Sv: Höjda kvalgränser

Nevermind...hittade dom!
Lägegr ut de höjda kvalgränserna här så ingen annan böhöver klicka på flik efter flik på SIFs hemsida:

SM
T1 T2 V1 F1 FS1
Senior 6,10 6,00 6,00 5,60 5,60
YR 5,70 5,40 5,70 5,10 5,40
Junior 5,30 5,30 5,30 5,00 5,10

PP1 (stil) P1 (250m) P2 (speed) P2 (150m)
Senior 5,20 under 26 sek. max 9,5 sek. max 17 sek.
YR 5,00 under 28 sek. max 10 sek. max 18 sek.
Junior 5,00 under 28 sek. max 10 sek. max 18 sek.

Kvalgräns måste uppnås för respektive passgren till SM.
Kval till SM i F1 är endast gällande från A-klass uttagning.
Inget SM-kval i kombination.

/Malin

Hmm, vad är det eg. för ny konstig regel om femgång att man bara får kvala till SM från A-klass? Menar de då att kvalpoängen endast gäller på de tävlingar som har klassindelningar (alla regionala har ju inte ens det :p). Kan förstå regeln finns pga att de inte vill att nån ska lyckas kvala i femgången efter ETT bra resultat, att de istället vill att man visar att man kan få till det flera gånger, men verkar lite krångligt att tillämpa och kolla upp i verkligheten!

Regeln har införts för att man vid SM ska ha erfarenhet att lägga hästen i pass två långsidor efter varandra. Om man har kvalat från C-klass till SM så har man antagligen ridit fler än en på banan och alltså då tagit och ridit en långsida och sedan haft nedtagning utan att sedan på nästkommande sida haft en ny läggning.

Gud vad rörigt det där lät hoppas du förstår vad jag menar :rofl:

Aha, ja det är ju ännu ett skäl ja! (och ja, jag hänger med, är ju lite skillnad på sätten, även om jag trivs bättre med att lägga dem på raken :D )

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka