Widerberg

Trådstartare
Hur högt är ett hinder när det är högt för er?
O hur högt är det när det är lågt?

Bara lite nyfiken..Själv tycker jag att hinder är låga när de är runt 40-50 o höga när de är 90-1 m.

Det är väldigt beroende på vad det är för häst. På ponnyn jag hoppar (eller tränar dårå) LA på, så är inte 1,10 så högt... På honom blir det högt när det blir typ 1,20... Lågt är att skutta runt för mej, och på honom skuttar jag väl vi typ 80 cm...

På unghästen är ca 90 cm högt än, och lågt finns inte i den världen! ;)

Hemma på träning är väl 120- höga hinder. Ibland känns 110 också ganska högt (ponnyn är c-ponny för övrigt). Hinder därunder känns låga och ganska lätta. 110 på tävling känns väldigt mycket högre än det gör hemma, samt väldigt mycket högre än LA (1m)...

för mig är låga hinder allting upp till ungefär 70 cm
(beror iofs på dagsformen för mig och hästen, en 20-årig gammal hopphäst som hålle rpå att lära mig RIDA... :D )
80-100 cm är höga hinder, som jag kan hoppa utan några större problem med modet... :)
över 1 m börjar det bli högt, om jag inte har en riktigt bra dag, då hoppar jag upp till 1,15 iaf utan problem... :)

men sen.. usch usch. :crazy:

Lågt är väl upp till 80 cm.
Hemma är högt 1,15-1,25 och borta är högt 1,00 - 1,10 :D

Det beror ju helt och hållet på vad jag sitter på för häst...på min häst (c-ponny) är allt över 1 m högt, men ej "oövervinnligt".
Skulle jag däremot hoppa stor häst är ju 1 m ganska lågt....allt är ju relativt.

//Alice

för mig och min unghäst (5 år) är det väl lågt uppåt 80 cm.
halvhögt ca 90 cm
högt blir det mellan 100-110 (hoppar 110 som max nu)

på tävling tycker jag 90 är högt :).

Hm, beror på vilken pålle jag sitter på.
Är det gamlingen tycker jag 80 är högt för oss. Lågt då är väl typ 40 :D
Den ena ponnyn som knappt hoppats är 1 meter högt för.
Halvblodet och andra ponnyn börjar högt för vid 110. Lågt är upp till 80 cm.

110cm tycker jag är högt på min häst som fortfarande inte är 100% säker! :crazy:

Jag har äntligen lärt mig rida min häst så som hon förtjänar i hoppningen, och då hoppar hon med mycket mera rygg, så för tillfället är allt över en meter högt eftersom hon nästan hoppar mig ur sadeln :o
För högt är allting över 1.40...
Lågt, ja, under 80 kanske.

över 120 på min dponny är högt (tävlar 120 utan problem), lågt är väl 1m meter och därunder.
sitter jag på häst så är det högt på 135? rider 120 på häst. lågt på häst är också 1m och därunder
lagom beror på vilken häst jag sitter på min ponny går absolut bäst på 110-120.

har nog varit med på förmånga hopptävlingar med hon ja jobbar hos.. högt e när d börjar närma sig 150.. lågt e 120... hihi =)

Lågt - upp till 80 cm. Högt - 110. Allt därimellan är "normal"

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Trädgård & Växter Jag har fått en idé. Den är inte helt färdig än, så jag kan behöva lite input och tankar från andra. Vi har en massa tegelstenar som...
Svar
9
· Visningar
592
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama