höjd temp ?

B

blohme

Kan hästen höja sin "normala" temp så det blir en högre som är normal ?

/undrande ;)

Sv: höjd temp ?

det beror ju på vad du menar, viken temp hade häste innan och vilken har den nu?

om jag ska ta mig som ex så hade jag en normal temp på 36.5 ca när jag var liten och nu ligger den på 35-35,5 på morgonen och ca 35,7 på kvällen... o nej jag skriver inte fel det är vverkligen trettiofem jag menar (bara för att klargöra :D)

alltså, de är lite krångligt att förklara,

men om hästen legat normalt runt 36,5 - 37 säger vi,
sen blir den dålig ett tag, har temp runt 38, är hängig och ganska slö.
Sen sjunker tempen till 37,5, hästen blir pigg och glad, springer i hagen osv, men tempen sjunker inte utan ligger på 37,5 .

Kan det då vara så att hästen skapat en ny "Normal" temp ??

hoppas du förstår vad jag menar ;)

Jag ställde samma fråga för ett par(?) år sen men fick inget svar då heller :p

Men jag tror iaf att de kan det. Min häst hade från början en normal temp på 36,3 ungefär. Nu har hon en normaltemp på runt 37,5..
Första sommaren gick den upp till 37 och i somras gick den upp till 37,5.
Väldigt konstigt fenomen, men hon har ju inte dött än så.. :p

jag tror också att den kan ändras.

mitt sto brukar vara väldigt hängig när hon är dålig / har temp .
men nu är hon jättepigg och glad hela tiden ...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Bison
·
Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
989
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 153
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka