höjd på eltråden?

lis1e

Trådstartare
ska sätta staketet i veckan. är lite osäker dock på hur högt tråden ska sitta? två olika höjder hade jag tänkt mig...

lisa

Sv: höjd på eltråden?

Beror ju helt på hästarnas storlek, finns ju allt mellan skettis och shire ;) och hur bra de respekterar staketet.

he he, ja det beror som sagt på ras. Men ponera hbl, vbl etc mellan 155-175 i manken ;)

Har upptäckt att man helst ska ha tre trådar. Då hade jag satt 150 100, 50.

med två hade jag nog kört på 70-140...

Min fjording är 142 cm hög och jag uppskattar att jag har den övre eltråden på ca 110-115 cm och den nedre på ca 50-60 cm.

mitt sto är 163 hög. hade tänkt mig 120 på den högsta tråden o 60 på den undre. kommer att gå hon och ett d ponny sto i hagen, så det bör räcka med två tror jag..

tack för alla svar!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
3
· Visningar
231
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar