höhäck/balkupa?

Hur är den tänkt ska användas? Behöver du tak?

Jag gjorde min första sån här för 11 år sedan och har hela tiden varit supernöjd med konstruktionen.
hohack2.png

Den fyller funktionen "hålla hösilaget någorlunda på plats och minimera risken att hästarna kliver i maten".
Och även om det regnar ordentligt, så äts fodret upp tillräckligt fort för att inte hinna bli dåligt av regnet.
hohack.png

Hur är den tänkt ska användas? Behöver du tak?

Jag gjorde min första sån här för 11 år sedan och har hela tiden varit supernöjd med konstruktionen.
hohack2.png

Den fyller funktionen "hålla hösilaget någorlunda på plats och minimera risken att hästarna kliver i maten".
Och även om det regnar ordentligt, så äts fodret upp tillräckligt fort för att inte hinna bli dåligt av regnet.
hohack.png
Ja jag behöver tak för det är bara 2,5 häst som ska äta ca 12h per dag och jag har torrhö.
Tänkte mig en foderring av nått slag och sen ett skärmtak över (som sitter fast i väggen) alt nått färdigt men det är ju verkligen jätte dyra

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
522
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka