Högutbildade

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pegasus63

Trådstartare
Kan tyvärr inte låta bli att undra hur högutbildade personer fungerar. Fick på fredag kl 10 besked att koppla en trailer till Jysk i Nässjö for leverans måndag kl 1200. Väl på plats får jag besked att dem nye trailer lastas kl 0100 natt till lördag, problemet er dock att grinden stängs kl 2200 fredag kväll och öppnas först kl 0600 måndag morgon. Körtiden for en lastbil/trailer är dryga 9 timmar inkluderad obligatorisk rast... Hur förväntar sig idioterna att vi skal hinna?

På samma sätt ritas i dag av "ingenjörer och arkitekter" last och loss platser anpassade för personbilar istället för de 17 och 25 meters bilar som faktiskt levererar och hämtar godset...

Vart tusan tog de välutbildade vägen för att sedan utlämna oss till de enbart högutbildade?
 
Senast ändrad:
Kan tyvärr inte låta bli att undra hur högutbildade personer fungerar. Fick på fredag kl 10 besked att koppla en trailer till Jysk i Nässjö for leverans måndag kl 1200. Väl på plats får jag besked att dem nye trailer lastas kl 0100 natt till lördag, problemet er dock att grinden stängs kl 2200 fredag kväll och öppnas först kl 0600 måndag morgon. Körtiden for en lastbil/trailer är dryga 9 timmar inkluderad obligatorisk rast... Hur förväntar sig idioterna att vi skal hinna?
På samma sätt ritas i dag av "ingenjörer och arkitekter" last och loss platser anpassade för personbilar...

Vart tusan tog de välutbildade vägen för att sedan utlämna oss till de enbart högutbildade?

Åh, akademikerförakt i sin prydno :up:

Jag vill påstå att det finns idioter överallt... oavsett utbildning.
 
Kan tyvärr inte låta bli att undra hur högutbildade personer fungerar. Fick på fredag kl 10 besked att koppla en trailer till Jysk i Nässjö for leverans måndag kl 1200. Väl på plats får jag besked att dem nye trailer lastas kl 0100 natt till lördag, problemet er dock att grinden stängs kl 2200 fredag kväll och öppnas först kl 0600 måndag morgon. Körtiden for en lastbil/trailer är dryga 9 timmar inkluderad obligatorisk rast... Hur förväntar sig idioterna att vi skal hinna?
På samma sätt ritas i dag av "ingenjörer och arkitekter" last och loss platser anpassade för personbilar...

Vart tusan tog de välutbildade vägen för att sedan utlämna oss till de enbart högutbildade?
Lär nog inte ha något som helst med utbildning att göra!!!
 
Det är väl egentligen bara att börja skruva på en maskin, bil eller traktor så finner man hur ingenjörer löst problem utan hänsyn till verkligheten. Det verkstaden 1/2 dag att byta lampa på vissa bilar som exempel...
 
Kan nog hända, men faktum kvarstår, högutbildad er defacto inte det samma som välutbildad... annars skulle icke sådana situationer uppstå.

Ville du diskutera semantik eller spy galla över akademiker? Sorry, men du har kommit med så mycket skit angående akademiker tidigare att din trådstart är svår att ta på något annat sätt än att du vill spy galla.
 
Det är väl egentligen bara att börja skruva på en maskin, bil eller traktor så finner man hur ingenjörer löst problem utan hänsyn till verkligheten. Det verkstaden 1/2 dag att byta lampa på vissa bilar som exempel...

Just det, det som tog bilägaren 2 minuter förr (byta en lampa) tar i dag 6 timmar på märkes verkstad... Inte att undra på att de "högutbildade" inte står särskild högt i kurs.
 
Just det, det som tog bilägaren 2 minuter förr (byta en lampa) tar i dag 6 timmar på märkes verkstad... Inte att undra på att de "högutbildade" inte står särskild högt i kurs.

:rofl: De högutbildade är definitivt högt i kurs bland biltillverkarna... Annars skulle de inte kunna reparera dagens högteknologiska bilar. Bilar som dessutom behöver vara det för att få ner bränsleförbrukningen eller kunna drivas på alternativa bränslen.
 
:rofl: De högutbildade är definitivt högt i kurs bland biltillverkarna... Annars skulle de inte kunna reparera dagens högteknologiska bilar. Bilar som dessutom behöver vara det för att få ner bränsleförbrukningen eller kunna drivas på alternativa bränslen.
Det beror dels på den tekniska utvecklingen men även för att bilfabrikanterna bygger in system så att kunderna tvingas till märkestrohet vid service..
 
Högutbildad? det har en stor betydelse om vad man är högutbildad i.
Jag är usel på att byta lampor men kan det det tar mig ca 10 min.
Men kan mycket litet om Mycket annat.
Problemet ligger hos lågutbildade som inte förstår hur jävla dåliga de är i mycket.
De ser inte hur dåliga de är för de saknar kunskapen för att kunna bedöma hur dåliga och usla de är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp