Högt (ökande) undertryck - hur allvarligt ska man ta det?

Sv: Högt (ökande) undertryck - hur allvarligt ska man ta det?

Det ska vara tråkigt på¨sjukhuset, för då går trycket ner. Hemma ska man "bara" och så är man uppe och hoppar...

Kram på dig och vila ordentligt, det är inte för evigt du ska ligga på sjukhuset. Troligtvis handlar det inte om tiden ut. Till mig var det ingen som sa något. Jag tror att de tar en dag i taget. Med preeklampsi är det ingen som vet hur det blir, det är nästan timme för timme, för så snabbt kan man bli sämre.

Ifall du har gravidförsäkring så kan du få ersättning!

Jag tog tyvärr aldrig någon :( Men jag satt och räknade vad jag skulle fått ung om jag tagit någon (den man betalar 1000 kr för) Först hade jag fått 1000 kr för att jag fick havandeskapsförgiftning, sen tror jag det var 1000 kr till för att jag fick ett akut kejsarsnitt och sen eftersom jag låg inne så länge tror jag hela utbetalningen hade landat mellan 8-10 000 kr. Så irreterad jag var i början att jag aldrig orkade ta tag i försäkringsdelen... Om vi skaffar fler ska jag ta en föräkring, för det är 25% risk att få det igen med samma man...

Så irreterad jag var i början att jag aldrig orkade ta tag i försäkringsdelen... Om vi skaffar fler ska jag ta en föräkring, för det är 25% risk att få det igen med samma man...

Jag har aldrig förstått alls varför man "ska" teckna graviditetsförsäkringar. Varför tjäna pengar på att vara sjuk? Med tanke på att så få ändå drabbas av havandeskapsförgiftning är det för de allra flesta en ren förlustaffär - om man nu tycker att hälsa borde vara en inkomstkälla (för sjukförsäkringen täcker ju inkomstbortfallet).

Den täcker lite fler saker än så.
De flesta försäkringar man tar är förlustaffär, bil, hund, katt häst osv. Man har väl inte bilen helförsäkrda för att man tänker krocka???

Jag orkade aldrig ta en försäkring av just den anledningen du nämner. Det händer inte mig. Men jag kan säga att det blev ganska dyrt för oss eftersom vi fick ligga på neonatal i flera veckor.

Så när vi kom hem hade vi räkningar ifrån sjukhuset för 5000 kr. DÅ hade det varit skönt att fått ut lite på en försäkring som täckte kostnaderna. Vist vi hade råd i alla fall att betala.
Men eftersom jag inte blev utskriven på 10 dagar fick min man betala för att bo med oss på neonatal. 250 kr natten. 5 nätter behövde han betala för sen fick han bo gratis. Jag kostade mina 80 kr om dagen. (När bara barnet är inskrivet får föräldrarna bo gratis)

Vi fick betala över 1000 kr i parkeringsavgifter osv. kostnader vi inte skulle ha haft ifall jag varit frisk.
Att sen försäkringskassan lät mig vänta på pegar i två månader gjorde inte saken bättre.
Att skaffa barn och dessutom bli sjuk innebar för mig och min man att vi fick använda en massa sparpengar tills vi fick utbetalningar (som inte täckte våra utgifter).

Den täcker lite fler saker än så.
De flesta försäkringar man tar är förlustaffär, bil, hund, katt häst osv. Man har väl inte bilen helförsäkrda för att man tänker krocka???

Nej, men hästar och katter och hundar har ju ingen vård alls som täcks av den allmänna sjukförsäkringen. Så där kan det ju bli avlivning som är enda utvägen om utgifterna skenar iväg. Men även djurförsäkringar täcker så få utgifter i realiteten att jag ibland undrar om det är värt att teckna dem.

Det är bara något riktigt sjukt med att man uppmuntras teckna ett papper som generar 10,000 spänn om barnet dör i samband med förlossningen, tex. Som om pengar då hade gjort någon skillnad alls.

För oss hade den stora skillnaden varit att vi inte hade behövt använda sparpengar.

Men jag tecknade ingen och vi hade råd. Dessutom trodde jag aldrig att jag skulle behövt använda en sådan försäkring. Jag ville bara göra TS uppmärksam på att ifall hon hade en sådan försäkring skulle hon få ut lite pengar på den.

Att få ut pengar ifall barnet dör vid förlossningen är väl det sista man funderar på?

Men skulle vi skaffa en till så skulle jag teckna en eftersom jag har risk att bli sjuk igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 955
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Kom hem från bm för en stund sedan med order om att ta det väldigt lugnt, alltså inte åka och handla eller andra aktiviteter som tröttar...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: fia-lisa
·
Kropp & Själ Behöver era kloka råd nu känner jag.. varnar för att det blir långt.. Jag har diagnosen svårt Tvångssyndrom som en del av er här inne...
2
Svar
27
· Visningar
3 031
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24